söndag 14 september 2008

Jag vet inte hur jag ska börja. Jag har så många tankar. Funderingar. Huvudet är både fullt och tomt. Hjärtat likaså.

Jag ber redan i förväg om ursäkt om detta inlägg kan komma att bli långt. Splittrat. Förvirrat. Osammanhängande. Precis som jag just nu.

Det har gått en vecka. En vecka utan Arnold. Vi har aldrig varit ifrån varandra så länge. Det är jag glad för. Tacksam för.

Jag är tacksam för mycket. Tacksam för att vi hade en underbart fin fredagkväll tillsammans. Tacksam för att det gick så fort på slutet. Tacksam för att han slapp lida mer. Tacksam över att jag var där. Tacksam för att vi hade en fantastisk sommar där vi levde i nuet med en framtidstro. Tacksam för att vi hunnit prata om saker och ting. Tacksam för att vi varit realistiska. Tacksam för att jag fått uppleva vår kärlek.

Vi fann varandra för länge sedan. Vi väntade och kämpade innan vi äntligen fick vara tillsammans. När den dagen slutligen kom föll alla pusselbitar på plats. Vi fann den totala lyckan i varandra. I livet tillsammans. Vi var välmedvetna om att vi var lyckligt lottade och vi njöt av livet och av varandra. Vi pratade ofta om oss. Om hur lyckliga vi gjorde varandra. Hur stark vår kärlek var. Vi var tacksamma för livet hela den tiden vi fick tillsammans. Det tröstar mitt hjärta att veta att jag gjorde honom lycklig.

Jag är även tacksam för veckan som varit. För alla underbara människor som hört av sig. Skickat blommor. Presenter. Lagat mat åt mig. Hållt mig sällskap. Funnits där. Tack.

Veckan har varit tung. Konstig. Makaber.
Man ska inte, som 27-åring behöva boka tid på en begravningsbyrå för sin sambos begravning. Man ska inte behöva planera sin partners begravning. Man ska inte behöva lära sig vad en bouppteckning är och innebär. Många gånger under veckan har jag drabbats av en overklighetskänsla. Detta händer inte. Det är för sjukt.

Det är oerhört mycket att ta tag i. Det är nog på både gott och ont. Skönt att tvingas ta tag i praktiska saker. Konkreta saker.
Istället för känslor.

Vi har pratat om att detta kan hända. Ända sedan dag ett har även denna utväg funnits i våra tankar. Vi har varit realistiska. Vi har pratat om det. Ofta och mycket. Utan att för den skull ge upp. Vi har alltid trott att vi skulle vinna kampen. Dock är det skönt att nu ha våra samtal i ryggen. Jag vet hur Arnold tänkte. Hur han kände. Hur han ville ha det. Hur han ville att jag skulle ha det. Jag respekterar hans vilja in i minsta detalj.

På tal om att veta hur Arnold tänker och känner.
(Jag har svårt att prata om honom i imperfekt. Han "var" inte. Han ÄR.)
Jag har varit med Arnold hela vägen. Varje dag under det gångna året har jag vetat hur han mår. Hur hans tankar går. Utom hans sista timmar. För mig är det en jätteförlust. Att ha deltagit på denna mardrömsresa så till fullo. Delat resan, tankarna och känslorna hela vägen. Men sakna slutet. Jag förstår att jag inte kan få honom tillbaka. Jag skulle dock ge mycket för att få prata med honom i 15 minuter för att få höra hans slut på resan. Detta har varit vår "resa". Vår kamp. Jag har dock bara en del av slutet. Jag saknar den andra halvan.

I kort kan jag berätta att han låg i respirator. Nedsövd. Han hade en kraftig lunginflammation. Hans märg återhämtade sig inte efter cellgifterna. Hans njurar la av. Det hela gick väldigt fort på slutet. Han var fortfarande kontaktbar under lördagkvällen. Han gick bort mellan 16.30-16.45 på söndag eftermiddag. Jag ska försöka att berätta om hans sista dygn mer detaljerat så småningom.

Jag är avundsjuk på de som har en tro. De som tror sig veta vad som väntar "på andra sidan". Jag vet inte. Jag har ingen tro. Jag har bara en önskan och förhoppning. Min första och största önskan är att Arnold har det bra. Min andra är att vi kommer att ses igen.

Jag kommer att upprätta en minnessida på nätet för Arnold. En hyllning. Min önskan är också att jag ska hitta krafter till att skriva den där boken. Jag hoppas att jag ska kunna hjälpa andra i liknande situationer. Jag vill så gärna att något gott ska komma ur det här.

Jag vill fortsätta att använda bloggen som en ventil. Ni som vill och vågar får gärna fortsätta följa mig. Det kommer säkerligen att bli tungt. Det kommer att gå upp och ner. Ett steg framåt och två tillbaka. Jag är dock övertygad om att jag kommer att klara mig. Arnold skulle aldrig acceptera att jag la av. Att jag slutade älska livet. Jag älskar livet trots det som drabbat mig. Lärdomen bör för oss alla vara att leva livet och ta vara på var dag. Så kommer jag att fortsätta leva. Det är vad Arnold vill att jag ska göra.

Slutligen tusen och åter tusen tack alla som skrivit hälsningar här i bloggen.
Era ord värmer mer än ni kan förstå.

-----------------------------------------------------------------------
Arnolds mamma bad mig även skriva in ett tack från hans familj.

"Tack alla ni som med energi och kraft stöttat Arnold i hans kamp mot denna fruktansvärda sjukdom, som tillslut blev honom övermäktig. Han kämpade tappert in i det sista. Vi som stod vid hans sida, höll hans händer, kramade honom såg sakta livet rinna bort.

Nina har förlorat sin älskade livskamrat, vi en älskad son, vår dotter har förlorat en älskad bror.

Det värmer i hjärtat att se den omtanke ni känner för oss. Saknaden och sorgen är enorm, livet blir aldrig detsamma igen, men Arnold kommer alltid att finnas med oss. Att känna denna maktlöshet och ovisshet som legat som en slöja över oss i drygt ett år är tärande för kropp och själ.

Återigen ett hjärtligt tack för allt det stöd och omtanke som ni visat vår älskade son Arnold och hans sambo Nina. Tack för blommor, kort, telefonsamtal samt varma tankar till oss andra.

Kramar till er från Arnolds föräldrar och syster med familj."
----------------------------------------------------------------------

62 kommentarer:

Anonym sa...

Tårar i ögonen...

Anonym sa...

Hej Nina. Jag har besökt denna blogg flera gånger per dag nu under denna vecka. Läst igenom hela bloggen flera gånger. Läst sista inlägget en miljon gånger. Varje gång har jag önskat att det inte var sant. Att de bara var en dröm. Gråtit otaliga gånger. Du har helt rätt Nina, som 27 åring ska man ej behöva gå igenom det Du gjort. De du gör. Nu vet vi att Arnold ej längre har ont och lider. Han har de bra. Det måste man tro. Nina, jag kan inte ens tänka mig hur Du mår. Vad Du känner. Jag känner med Dig. Lider med Dig. Som en vän. Jag önskar jag kunde lindra Din smärta. Verkligen. Jag kommer att följa Din blogg och stötta Dig. Till 110%. Många varma kramar: Susanna (även många varma kramar till Arnolds familj från mig)

Anonym sa...

Har tänkt på dej och Arnolds familj hela veckan. Många gånger har tårarna kommit då jag vetat att du inte har honom vid din sida längre. För oss som aldrig har träffat Arnold känns det så hemskt, så ofattbart och hur ska då inte ni känna er. Versen i tidningen var så fin och så självklar, som om ni suttit och författat den själva ni två, du och Arnold. Nina, du har gett så mkt genom att skriva i bloggen om hela resan. Vi är många som fångar dagen nu! Man vet inte vad som kan hända från en dag till en annan. Jag önskar så innerligt att jag kunde göra ngt men det enda jag kan är att stötta canserfonden och uppmana andra att göra likaledes.Stor varm kram till dej och Arnolds familj/Kajsa

Anonym sa...

Jag kommer att fortsätta att läsa din blogg i vått & torrt.. Det är viktigt att tillåta sig vara ledsen & dämpad för att sedan orka rycka upp sig igen. Du finns i mina tankar dagligen!
Varma kramar till både dig och Arnolds familj!
// Anna

Anonym sa...

Det tåras i mina ögon...

Varma Kramar till dig Nina.

Anonym sa...

Här är ännu en till som tänkt på dig under den gågna veckan och som följer det du skriver och kommer att fortsätta med dig på den här vägen! Många kramar
Mirjam

Anonym sa...

Hej Nina. Klart att vi kommer följa din blogg. Vi är många som finns här för dig.

Kramar i massor.

Mia sa...

Klart vi fortsätter följa din blogg, du är en av de starkaste människor vi vet. Dessutom har ni lärt oss att uppskatta livet och vardagen ännu lite mer.

Kram från
Mattias och Maria

Anonym sa...

Och nu gråter jag igen. Du skriver så otroligt vackert om dig och Arnold. Om er starka kärlek.

Jag finner egentligen inga ord, hur jag ska beklaga, hur jag ska uttrycka mig. Inget ord verkar vettigt att skriva i det här läget.

Tusen tusen kramar

Anonym sa...

Stor kram till dig Nina. Kommer inte på något att skriva just nu för tårarna och känslorna blockerar mig just nu. Skriver en annan dag istället./Ulrika

Anonym sa...

Givetvis kommer jag finnas med dig längs med den här vägen, genom de bättre dagarna och genom de tuffare. Givetvis.

Dina ord tar andan ur mig, och jag hoppas du hittar kraften att skriva boken. Det hoppas jag innerligt.

All min styrka och värme.

Kram Lina

Anonym sa...

Hej Nina!
Varenda fiber i min kropp skriker av smärta. En smärta över det du måste gå igenom. Jag känner dig inte, men jag känner MED dig och FÖR dig.Ingen ung kvinna med livet framför sig skulle behöva gå igenom det du måste göra nu. Ingen ung man skulle behöva lämna jorden, med hela livet framför sig. Vi läser det du skriver, utelämna ingenting bara för att det känns svårt. Ut med skiten bara. Kämpa på. Vi är med dig.
//En annan ung kvinna

Anonym sa...

Nina! Arnolds familj!
Jag är med er och ni är med mig. Det går inte en dag utan att jag tänker på er och på Arnold.

Nina, dina ord om er resa är underbara att läsa. Underbara och också så sorgsna. Jag hoppas också du hittar kraften att skriva boken.

Inte ska man som 27-åring behöva besöka begravningsbyrån osv men jag tror att du Nina är 27-åringen till att klara det. Jag tror att dina och Arnolds kloka val och samtal under resans gång kan ge dig kraft nu. Jag hoppas det.

All kraft och energi!
Varma kramar från Malena

Golden&Vitt sa...

Hej Nina
Jag kommer att fortsätta läsa/följa dig på bloggen. Du och arnold har lärt många av oss att fånga dagen och älska livet här och nu.Tusen tack för det.
Med sorg i hjärtat läser jag vad du går egenom och alla Arnolds nära och kära och någonstans så tror jag ialf på "Naginjala"...
Styrke kramar till er/ Annika från Haparanda

snöstjärna sa...

Vill sända dig lite styrka på vägen. Kram.

Anonym sa...

Jag kommer fortsätta följa din blogg och läsa varje inlägg. Jag har själv förlorat någon jag älskade högt. Din styrka är beundransvärd, er kärlek likaså!! Jag är säker på att du kommer fixa detta och jag är säker på att Arnold kommer vara med dig varje dag. Som du själv säger, han kommer aldrig låta dig sluta älska livet. Men nog f-n är livet bra orättvist många ggr. Håller med dig fullständigt!!
MASSA styrkekramr till dig och hela Arnolds familj!

/
http://akp.blogg.se

Anonym sa...

Vad skönt att få läsa dina rader Nina. Jag har tänkt på dig precis varenda dag under veckan som gått och undrat hur du har det och hur du mår.
Du har helt rätt, ingen 27-åring ska behöva gå på begravningsbyrån och planera för sin älskades begravning. Det är så fruktansvärt grymt!
Jag kommer givetvis att fortsätta följa dig på din fortsätta resa i bloggen. Du skriver så himla bra och jag hoppas att du framöver kommer att orka skriva den där boken om detta. Tänk så många som är i samma situation som skulle kunna hitta styrka i den.
Kram Anita

Anonym sa...

Nina, det är fantastiskt att läsa hur stark Du är. Lika fantastiskt att kunna läsa hur stark kärleken är och har varit. Det glädjer mig att Du och Arnold trots allt hann prata igenom saker med varandra. Att Du vet vad Han ville, bland annat att inte sluta älska livet.

Fortsätt använda bloggen som ventil, vi finns här och läser och vi är många som kunnat se den enorma kärleken er emellan.

TACK för att Du och Arnold öppnat mina ögon och lärt mig ta mer vara på saker och ting och uppskatta det stora i det lilla.

STOR KRAM

Anonym sa...

Känner så med dig. Vi har ju aldrig träffats ens men det har gjort ont i mig för din skull och för Arnolds familjs skull.

Kommer också såklart att fortsätta följa din blogg.

Anonym sa...

Jag känner inte er men har följt er på håll ett tag.
Er kärlek är något extra..varm och stark.
Jag skänker dig en tanke och hoppas du finner styrka att klara dig genom det svåra även fast han inte finns fysiskt nära dig mer.
*styrkekramar*
//G

malin sa...

Jag kikar in flera gånger per dag, och har läst ditt förra inlägg hur många gånger som helst. Så hemskt. Sorglig. Jag tror. Tror att vi en dag kommer att träffa våra nära och kära igen, i en värld där sjukdom och smärta inte finns. Det är i alla fall vad jag VILL tro, och vad jag säger till mina barn. För vi kan väl inte bara sluta att finnas sådär? Jag hoppas att du och Arnold någon gång träffas igen... /malin

Anonym sa...

Tårarna rinner...
Du skriver så vackert och har så gjort hela tiden. Er kärlek var något alldeles extra, det går ej att ta miste på och min tro på att det finns något mer på andra sidan.
Jag vet att ni kommer att finna varann igen en dag. Beundrar din styrka och ditt sätt att skriva. Kommer att fortsätta läsa denna blogg och garanterat också en framtida bok.
Ta hand om dig, vi är många som tänker på dig, dagligen.
Stora kramar

Anonym sa...

Jag känner varken dig el Arnold men jag lider så med er.... Så här ska livet inte vara.... det är så orättvist... all styrka till dig... Ni kommer att ses igen

Mvh Sofia

Anonym sa...

Vad fint att du har Arnolds föräldrar och syster. Och era hundar. Vänner.
JAg har läst eran blogg varenda dag nu sen Arnold gick bort. Allt som ni har gjort tillsammans. Kämpat. Spelen ni spelat på lasarettet. Tagit del av eran vardag. Suttit här och skrattat högt åt roliga saker och gråtit när det inte vart på topp. Du är en otroligt bra och medryckande berätterska, eller skriverska. Jag kommer att köpa din bok sen när du är klar med den.
Kramar från Elli

Anonym sa...

gör en kommentar till...
Sitter här med dansande barn & man runtomkring mig. Tårarna rinner när jag läser din blogg trots att jag läst samma inlägg om & om igen många gånger tidigare. jag har blivit sååå tagen av er historia, på nåt konstigt sätt har den gett mig så mycket. Fått mig att förstå att livet är skört & att jag behöver lära mig att leva NU & inte sen...
TACK för att du delar med dig!! Som jag skrivit innan kommer jag fortsätta följa dig & "stötta" dig!!

Varmaste kramen // Anna

Anonym sa...

Känner er inte men jag tänker på er.

Kramar från Camilla

Anonym sa...

Jag skickar dig en stor varm kram Nina. Du är otroligt duktig på att skriva och uttrycka dig, du bestitter så mkt kraft,mod och kärlek.Jag förstår varför Arnold var stolt över dig! Det är helt fantastiskt att du skriver, jag tror det gör en männsika mkt gott att få berätta det som man känner och tänker! Jag önskar dig en kväll i sinnesro, sköt om dig!Jag kommer följa din resa och ge av mina tankar till dig.Kramar

Anonym sa...

Får också tårar i ögonen!

Anonym sa...

Tänker på er varje dag och blir så ledsen över att Arnold inte längre finns vid din sida. Något som däremot alltid kommer att finnas kvar är er kärlek. Du skriver så bra och jag hoppas att du kommer att finna kraft och skriva en bok om er resa. Tänk vad viktigt det är att stanna upp och vara glad o tacksam över det man har. Sänder många varma tankar till dig och Arnolds familj. Kramar i mängd från en gammal klasskompis till Arnold

Anonym sa...

Ni finns i mina tankar hela tiden. Att människor som man aldrig träffat kan beröra så mycket... Tack för att du delar med dig, ska självklart fortsätta följa dig i framtiden! Många varma kramar.

Anonym sa...

Tungt att bara läsa inläggen... Måste vara hemskt att gå igenom...

Anonym sa...

Det finns inget jag kan skriva för att underlätta det hemska som hänt dig. Men jag kan säga att jag vet precis hur du känenr dig och jag känner så väl igen mig i det du skriver.
Jag förlorade min man, barnens pappa den 17/7-08. Han blev endast 34 år, jag är 29 och våra barn är 3 och 5 år.
Det är svårt att se någon mening med det som händer.
Jag har hela tiden bloggat och tycker att det är ett bra sätt att bearbeta det som hänt.
Många kramar till dig och jag hopaps att du har många vänner nära dig som kan stötta och finnas hos dig.
Kramar

Anonym sa...

Tänker på er som stod Arnold närmast../Maria B

Anonym sa...

Jag vet inte hur jag hamnade här ! Men tårarna rinner på min kind när jag läste om din kära. Inte bara en kära utan även din vän i livet som nu har lämnat dig ! Livet är grymt cancer är grymt jag hatar det namnet cancer jag hatar den sjukdomen,men vad hjälper det hur mkt vi än hatar för den har sån makt över oss .
Jag beklagar värkligen din furlust av din kära sänder dig en varm kram i sorgens smärta .
Kram Helena H

Anonym sa...

Hej Nina!
Jag hoppas att du får ork att göra boken och du fortsätter att skriva här.
Jag känner inte dig men jag kände Arnold.
Han var en snäll människa och förtjänade inte att dö!
Jag gråter nästan varje gång ajg besöker bloggen.'
Jag kikar in här varje dag och läser om dom 2sista inläggen hela tiden.
Jag stänger ögonen och öppnar dom igen.
Jag försöker tro att det står fel och att detta inte har hänt men det har hänt.
Jag kan inte fatta att Arnold är borta.
Det är inte sant.
Orden kom som jag inte ville skulle ske.
Jag trodde att Arnold skulle överleva detta.
Men ödet sa annat.

Hoppas att du orkar fortsätta med allt Nina!

Anonym sa...

Mina tankar finns hos er, Arnolds närmaste, hela tiden! Många kramar till er allihopa!

Anonym sa...

Hej Nina

Jag har varit inne å läst många gånger och viljat skriva något till er men jag har inte funnit ord. Jag beundrar er och er styrka minns Arnold som en fantastisk människa och vän!
Jag skickar en massa varma tankar till dig och Arnolds familj.
Fortsätt kämpa Nina!
Kram Tomas Bruhner med familj

Anonym sa...

Hej Nina! Tårarna strömmar utför kinderna när man läser din blogg. Den enda tröst man kan känna är att ni fick uppleva eran fantastiska kärlek till varandra - en kärlek som förmodligen många inte upplever alls under sitt liv. Vi är så otroligt tacksamma att vi fick träffa Er i somras, men det gör det också än mer overkligt... Det var ju så nyss!
Kramar om dig Nina! Försöker att skicka lite styrka till dig. Skriv din bok - du är fantastisk!
Kramar också till Arnolds övriga familj.
/ Malin & Fredrik med flock

Anonym sa...

Känner med er..
Att den hemska sjukdom ska finnas man kan inte förstå de den är så grym.
Man hoppades man kunde göra mer än vad man kan.
Du verkar vara en himla stark person så de här kommer du att klara du har sån livsglädje.
Beundrar dej väldigt mycket.
Varma hälsningar till dig Nina och till anhöriga.

Anonym sa...

Hej Nina! Skickar en dikt som tröstade mig mycket när mamma gick bort... Kram, Annica


Döden betyder ingenting.

Jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum.
Jag är jag och Du är Du.

Allt vi var för varandra, det är vi fortfarande.
Kalla mig vid mitt vanliga namn.
Tala till mig sådär som Du alltid gjort.
Ändra inte tonfall, håll sorgen borta från Din röst.
Sluta inte skratta åt våra gemensamma små skämt.
Skratta som vi alltid har gjort.
Var med mig, le mot mig, tänk på mig.
Låt alltid mitt namn finnas med Er därhemma.
Uttala det som om ingenting har hänt, sorglöst, utan spår av skuggor.
Låt livet gå vidare med samma innebörd som tidigare.
Det går vidare, därför att det måste gå vidare.
Döden är ändå bara ett tillfälligt avbrott i vår gemenskap.
Varför skulle Du sluta tänka på mig för att Du inte längre kan se mig.

Jag väntar på Dig någonstans väldigt nära.
Allt är väl.

Anonym sa...

Att förlora någon man älskar är inte lätt. De lämnar ett stort tomrum efter sig. Så småningom kommer detta tomrum att fyllas med härliga minnen som lindrar sorgen.

Vi tänker på dig och Arnolds familj och delar er sorg.

Varma hälsningar och många tröstande kramar

/Agneta m familj

Anna Vikström sa...

Hej Nina!
Jag är så ledsen för din skull! Arnold lider inte mer det är en tröst men ditt mörker måste te sig oändligt! Du verkar vara så klok och stark så till slut kommer du ut i ljuset igen.
Många varma hälsningar från Anna och Saga i Sundom

Anonym sa...

Hej Nina!
Det klart du ska använda bloggen som en ventil och jag och många med mig kommer att vara med dig varje steg på vägen. Vi har aldrig mötts, men jag känner med dig och jag känner för dig!Jag känner en tacksamhet att jag fått läsa om er. Livet är inte rättvist, men glöm inte att du lever!!!

Jag tänker på dig, och Arnolds övriga familj...

Stor kram Mia

Anonym sa...

Hej Nina! Jag kan inte föreställa mig vad du går igenom eller tomheten som du känner nu. Jag hoppas att du finner styrka att uppleva glädje i vardagen igen! Jag tänker på dig, din familj och på Arnolds familj, jag skickar så mycket värme och styrka jag bara kan till er! Ta hand om varandra! Många varma kramar till er!/Therése O

Anonym sa...

Man bara gråter av smärta o sorg när jag går in o läser ! Jag vet inte vem du är eller Arnold,men kärleken till våra med människor gör så ont när ngn blir så hårt drabbad som er !
Skrev tidigare i din blogg om hur man kan hata den sjukdomen vad hjälper det när cancern har sån makt över oss
Många varma kramar Helena H

Anonym sa...

Nina!
Jag har varit här inne på bloggen och läst flera gånger. Föreställt mig...Som flera andra skriver så kan jag inte heller förstå att det är sant, det känns som en ond dröm som ingen ska behöva gå genom. Det som glädjer mig Nina, är att du verkar ha så många underbara varma människor omkring dig. Må du finna tröst och styrka i dem och gården och hundarna och i alla minnen av dig och Arnold som alltid finns med dig. Jag och flera andra kommer också finnas här och följa din resa framöver.

Anonym sa...

Jag beundrar dig att du verkar vara så stark i allt det här. Men jag vet ju sen tidigare att du är en väldigt stark person. Hoppas du ser nån ljusglimt där framme nånstans i allt det tråkiga. Att du kommer spara alla minnen från Eran tid tillsammans i ett fint album i ditt hjärta. Det kommer nog Arnold göra, vart han än befinner sig. Vet inte riktigt vad jag ska skriva till dig Nina, men jag tänker på dig, din familj. Är fortfarande overkligt för mig med. Men Arnold för mig är inte längre bort än en tanke. Stor kram från Mig.

Anonym sa...

Hej Nina,

Jag är en gammal grundskole klasskompis till Arnold. Har inte sett honom sedan gymnasietiden och har därav inte känt honom i vuxen ålder.

Blir så otroligt rörd av att läsa om allt som hänt och allt som ni har gått igenom. Livet är fruktansvärt orättvist... o det gör ont =(.

Nina, har aldrig träffat dig men känner starkt för det ni hade och din insats och ditt stöd är helt fantastiskt. Du har verkligen gett allt du kan o jag hoppas innerligt att du känner det.

Många, många kramar till dig!

Pernilla

Anonym sa...

hej Nina
Vi läser med tårar i ögonen om Arnlods sista dagar och eran saknad efter honom. Fick beskedetnär jag var i turkiet av mamma din luften gick ur mig fattade inte hur fort det kunde gå , men vet nu att man inte kan ta livet givet . Tänder ett ljus för Arnold .Varma kramar till dig Nina från Anneli och Ingemar med familj.

Flitiga Lisas sa...

Ville bara säga att jag fortsätter att följa din blogg dagligen. Rörd av dina ord, och med vetskapen om att livet är allt annat än rättvist hoppas jag du mår hyfsat! Kram till dig, hundarna och naturligtvis alla som stod A nära!

Anonym sa...

Hej Nina, jag känner dig inte heller som många andra som lämnat kommentarer. Jag har läst er blogg en tid och går in varenda dag för att kolla om något nytt inlägg har skrivits. Jag undrar hur det går för dig, jag vet att det inte är lätt... Jag har inte förlorat någon så som du men ändå en nära, också i cancer. På ett sätt kan det kännas som en lättnad, att man vet att de inte plågas längre samtidigt som det var det sista man ville skulle hända. Jag vet inte hur många gånger jag läst igenom alla inlägg, varje gång har jag hittat nåt nytt, lärt mig nåt nytt. Snabbt kunde man förstå att er kärlek var speciell. Du skriver på ett sätt så intresset håller sig konstant och ert öde kunde man inte annat än följa.

Jag fortsätter hålla koll och jag hoppas att du under omständigheterna ändå har det bra, varma kramar
/ en läsare

Anonym sa...

Tankarna kommer att vara hos dej och dom övriga anhöriga i morgon! /elli

Anonym sa...

Hej Nina! Jag vill stötta dig och ge dig många varma kramar. Jag tycker du är oerhört stark och fantastiskt klok som kan känna tacksamhet för allt som varit och för allt du får med dig av det liv du haft med Arnold. Vilken härlig tid ni har fått dela med varandra. Jag förstår dina tankar om livet efter detta om "evigheten". Livet är kort och tyvärr kortare för andra. Det ni har gjort, du och Arnold är att se till att njuta av allt som livet har gett er och hylla er kärlek. Jag kan inte tänka mig ett bättre slut på detta liv eller bättre början på det som eventuellt finns bortom det många av oss inte förstår. Jag beundrar er oerhört mycket!! Kramar Petra Josefsson

Anonym sa...

Tankarna går till er just nu./Kram

Anonym sa...

Idag har jag skänkt många tankar till dig, Nina, och Arnolds föräldrar och syster som jag känner sedan barnsben.

Jag hade gärna velat gå på begravningen men hade inte möjlighet. Men i mina tankar har jag varit där! Jag hoppas det blev ett fint farväl!

/Maria Edin

Anonym sa...

Hej Nina,
Jag har tänt ett ljus för er idag. Kram/Maria B

Anonym sa...

Hej Nina, Igår hade vi ett ljus brinnande för Arnold och Dig och hans familj i våra tankar. Kram

Anonym sa...

Vilken stark känsla du förmedlar när du skriver. Man får sig verkligen en tankeställare och ett uppvaknande. Jag har svårt att släppa den intensiva känslan du förmedlar genom den vackraste blogg jag någonsin läst. Tack för att det finns människor som dig att se upp till. Fler borde få lära sig mer om livet.

Anonym sa...

Hej Nina!
Har tänkt och tänker så mycket på dig, Arnold och hans familj. Ni finns ständigt i våra tankar. Kommer självklart att följa din blogg även fortsättningsvis.
Du imponerar och inspirerar mig och många andra.

Många kramar,
Anna E

epix sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Vi är många som tänker på dig just nu Nina. Du känner inte mig, men jag känner dig - känns det som i alla fall. Jag har följt din blogg länge i det tysta, och både gråtit och skrattat med dig. Ditt liv har berört mig så mycket - jag pratar till och med om dig och Arnold med min familj och mina vänner. Och även de har blivit djupt gripna av ert livsöde.
Utan tvekan är såklart din sorg djupast, men jag vill ändå att du ska veta att det finns folk som sörjer med dig. Trots att vi som sagt bara känner er genom dina texter här i bloggen.

Jag hoppas att det hjälper åtminstone litegrann att veta att ni har berört mig och mina nära så till den grad att vi faktiskt fått oss en ordentlig tankeställare. Börjat ta hand om varandra medan vi har chansen. Slutat ta saker och människor för givna.

Jag har själv gått igenom en stor livskris för några år sedan, och trots att det var det värsta jag någonsin varit med om, så kunde jag ändå i efterhand känna att på något bisarrt sätt så var det tur att det hände just mig. Det kunde ha hänt någon som inte var stark nog att överleva det.
Lite på samma sätt känner jag med dig. Om det är någon som har kraft att ta sig igenom en sån här sak, så är det du. Du är en inspiration Nina, och jag önskar dig allt gott i livet. Du och hundarna - tillsammans är ni oslagbara!

Anonym sa...

Hoppas att Du och övrig släkt och vänner fortfarande finner styrkan i alla fina minnen Ni haft med er älskade Arnold.

Carin