torsdag 6 november 2008

Ville bara ge ett kort livstecken. Länge sedan sist.
Jag jobbar och sliter. Gör roliga saker och tar hand om mig själv.
Precis som det ska vara alltså. Jag mår bra. Riktigt bra faktiskt.

Gården är så vacker idag. Ni skulle bara se! Minus 7 grader. Frost i gräs och träd. Ett tunt, tunt snötäcke. Strålande sol. Magiskt vackert. Jag jobbar hemifrån idag eftersom jag alldels strax ska packa in mig och hundarna i bilen och bege mig mot stan. Jag ska lämna hundarna hos mamma och pappa och sedan beger jag mig iväg på en riktig ego-weekend.
Jag åker ner till Uppsala och Stockholm för att träffa min syster och en del kompisar. Det blir lite spa, lite shopping och lite fest.

Som den ordspråksfanatiker jag är så bjuder jag avslutningsvis på ett citat från en stor tänkare med en mycket liten hjärna. Nalle Puh. :) Hans tankar är oftast djupare än de ter sig till en början. Jag kan se en hel del mening och anledning till eftertanke i följande citat.

"Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre"

17 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att du mår bra! Du såg hemskt söt ut på bilden :).
Kram Mirjam

Anonym sa...

Ha det så bra på din resa!
~Anita

Anonym sa...

Hoppas att du fick en riktigt bra helg söderöver!!

Du synonymiserar styrka tycker jag!

Hälsningar Carin Sundin

Anonym sa...

Men gud! Har du alltid haft glasögon??? fin du var i håret btw.

Anonym sa...

Du får säkert jätteskoj på din ego reas. Det behöver nog alla egentligen!
Nalle Puh är inte så dum han inte!/elli

Anonym sa...

Så härligt att läsa att du mår bra! Ha nu en riktigt fin egohelg och njut!!! /Stor kram

Anonym sa...

Hej ha så härligt i våran vackra hemort Sthlm.

Therese med Oliwer.

Anonym sa...

Önskar Dig en riktigt mysig ego-helg med syster och vänner! Du ser riktigt fin ut i de korta håret! :) Många kramar

Anonym sa...

Ha det härligt på resan! Nalle Puh är fantastisk :)
Kram

Anonym sa...

Glad att du mår så bra! Ha en fin helg & njut av "egentiden"!Smålandskram

Anonym sa...

Ciao! Hoppas att du får en härlig helg i södern/Maria och tjejerna

Anonym sa...

Ha en trevlig resa:)
Kram

Anonym sa...

Hoppas du får en underbar helg med syster och vänner! Fin du är, klippt dig?
Kram tiina

Anonym sa...

Hoppas du har det riktigt, riktigt bra!

Vad snygg du är!

Största kramen!

Anonym sa...

Hoppas helgen blev riktigt bra:)

Mia sa...

Du är så härlig Nina. Du kommer att övervinna allt med din otroliga positivitet och styrka!

Livet går ju vidare, även om man mister en nära. Det är tyvärr (om man kan säga så) på det viset. Vardagen kanske inte blir sig lik, men man inrättar nya rutiner och sorgen blir efter ett tag lättare att bära...

Stor kram från mig!

Anonym sa...

Nu är jag så nyfiken på hur din weekend blev???/elli