fredag 7 december 2007


"Regnet det bara öser ner,
och jag blir blöt om både skor och strumpor..."

Fast det blir jag inte, för jag har mina supersöta stövlar. :)
En pinsam detalj är att Arnold har likadana fast i en annan färg, vi har likadana fleecetröjor också, fast olika färger. Vi är överens om att dra gränsen vid matchande träningsoveraller ;)

Det är töväder, snön ligger på marken och gråter.
Så tråkigt väder har vi, det regnar, snön smälter och gården är en skridskobana. Julstämningen vill flyga all sin kos och man får hinka i sig glögg, spela julsånger på hög volym och skriva julrim så pennan glöder för att hålla fast vi den lilla julstämning som finns kvar.
Vad är detta??? Vi bor i norrbotten. Vi har valt att bo här för att vi tycker om snö och kyla. Vi trivs med att klä oss som michelingubbar. Är glada och skrattar då frosten klibbar ihop ögonfransarna. Känner oss nöjda med oss själv då vi kommer in och inser att vi tappat känseln i tårna som förövrigt liknar små iskulor. Det är det vi vill ha. Kom igen. Hit me!

Veckan har spenderats på hemmaplan. Två gånger har Arnold varit in på provtagning och igår fick vi beskedet att det blir ytterligare en begandling innan jul. Suck. Det blir under nästa vecka och det blir visserligen en lättare och kortare kur än de föregående men suck ändå.
En supertrevlig sköterska ringde från Umeå för att höra hur vi har det och tala om att datumet är flyttat till den 6 januari, bara en dags skillnad men ändå. Själva transplantationen är planerad den 16 januari. Det blir alltså dagen D. Tydligen hade de hittat en mycket bra och passande donator där HLA-typingen stämde väldigt väl överens mellan Arnold och donatorn. Donatorn har också samma blodgrupp så Arnold behöver alltså inte byta blodgrupp. Kändes bra att höra från avdelningen i Umeå. De verkar trevliga och bra där.


Vill ni veta något fantastiskt? Jag är klar med julklapparna för i år. Jag vet, jag vet. Nu får många dåligt samvete och blir stressade men jag kan inte låta bli att glänsa lite med detta. Jag är så nöjd över mig själv. Jag är dessutom väldigt nöjd med klapparna jag köpt, jag ser framemot mångas miner på julafton!

Idag jobbar jag hemifrån och framåt kvällen blir det idolfinal i trevligt sällskap. Jag håller inte på någon av tjejerna utan är faktiskt glad och nöjd vem som än vinner. Bägge har sina styrkor. Ska bli spännande!
Vi känner oss förresten laglösa och som den värsta sortens regelförbrytare då vi inte kommer att äta pizza ikväll heller. Det blir tacos. JUMS som min lillasyster skulle säga! :)

Helgen är än så länge oplanerad. Arnolds värden är ju inte speciellt bra så det blir inga större utsvävningar.

Jag är en optimist. Lyckas ofta se saker och ting från den ljusa sidan. Jag hittade följande citat om väder och kände att jag om någon borde försöka se det på detta vis;


"Det är inte regn, det är flytande solsken"

Tjingeling och trevlig helg!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Tittar bara in och kollar hur ni har det. Det verkar vara underomständigheterna bra :-) Trevlig helg/Maria

Anna-Lena sa...

Vill bara kika in och tala om att jag tycker ni är så tappra. Há en riktigt skön helg trots det flytande guldet.

Anna-Lena och "Mynta" Sort Guld Touch of Mint

Anonym sa...

Tack så jättemycke för en supertrevlig kväll med god mat och ett underbart sällskap :-)
Ha en mysig helg så hörs vi snart med lite uppdateringar.

Kram på er!!!!