söndag 2 december 2007

Detta inlägg skrives i soffan hemma. Med ett glas glögg i handen.
I skenet av stearinljus och julestjärnor. Med julmusik i bakgrunden.

För de som känner mig kommer det inte som någon nyhet att jag fullkomligen älskar julen. Jag älskar egentligen hela decembermånad. Stämningen som infinner sig. Dofterna av glögg, pepparkakor, lussebullar. Tända ljus. Julsånger. Allt.

Jag drabbas av ett lyckorus som inte lägger sig förrän framåt januari. Går med ett ständigt fånigt leende. Nynnar oavbrutet på julsånger och bara är... lycklig.

"Jag drömmer om en jul hemma
Där vintergatan slår sin bro
Över tysta skogar och röda logar
I snön vid en frusen mo
Jag drömmer om en jul hemma
I alla fönster brinner ljus
Fint och pyntat är varje hus
Ja, jag längtar till en granskogs sus"

Idag har vi pyntat både ute på gården och inne i huset.

Jag tycker om julpyssel.
Kottar, pumlor, kanelstänger, kvistar och annat smått och gott
bidrog till att jag pysslade ihop en egen alldeles unik adventsljusstake.


"När första ljuset brinner står julens dörr på glänt
och alla människor glädjas att fira få advent"


Vi gläds enormt över att få fira advent. Hemma.
Vi önskar er alla underbara, stöttande människor som följer oss en riktigt trevlig advent och en underbar decembermånad!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att höra att ni har det bra och myser hemma!

Trevlig advent och december till er också!
Kram från Malena

Anonym sa...

Trevlig 1:a advent till er!!

Kram från Malin

Anonym sa...

Har varit in och läst igen. Vaniljglöggen som var på bild är ju supergod!!! Skönt att ha fått datum för transplantationen, samtidigt som det naturligtvis kommer bli jobbigt.

Kram Christina, Lisa och Emil