fredag 9 maj 2008

Dag + 114
Vi har det så bra. Jag känner mig så lycklig. Varje dag.
Vi lyckas i mångt och mycket koppla bort tankarna på sjukdom och den ovisshet som framtiden innebär. Vi lever här och nu. Vi fångar dagen.

Min resa till Sthlm gick bra. Det var 4 intensiva men oj så roliga dagar. Jag stortrivs verkligen med mitt arbete. Tur är väl det med tanke på att de kommande 6 veckorna innan jag går på semester kommer att bli tuffa och stressiga. Jag ser dock enbart framemot det och ska på måndag äntligen börja jobba heltid igen. Som jag längtat!

Arnold mår bara bra. Senaste provtagningen i onsdags gav resultatraden; HB 83, LPK 3.4, TPK 32, CRP 11. Han har inte så mycket ork men det blir bättre och bättre dag för dag. Ätandet har också kommit igång på allvar nu och vi har både invigt den vanliga klotgrillen på altanen och vår grillplats på gården vid det här laget.

Nästan all snö är borta nu så det blir mycket hundträning. Arnold har provkört Bailey lite grann och det fungerar bra. Jag och Peak fungerar också riktigt bra. Det är verkligen en grymt bra hund jag fått tag på i honom. Han är en fantastisk markör, slår Bailey med hästlängder. Han är dessutom lyhörd och tar signaler bra, plus att han jobbar bra ute på fält. Jätteroligt att köra honom och jag ser i dagsläget inga som helst begränsningar för honom.

Under tiden som jag var i Sthlm slog Arnold slag i saken och köpte en husvagn. Så nu står en vagn här på gården och bara väntar på att vi ska bege oss på små helgturer och även längre bilsemestrar. Får väl se när vi hinner ta jungfruturen med den, som sagt är det ganska hektiskt en tid framöver.

Just nu ligger alla mina favoritkillar omkring mig och sover. De fyrbenta bröderna ligger nos mot nos och husse snarkar i soffan efter ett tufft träningspass på drygt två timmar. Jag själv sitter och bara har det bra. Jag älskar vår gård och vårt hem. Det känns underbart att vi kan erbjuda hundarna ett så bra liv. De är verkligen lyckliga och mår bra. Jag trivs med att ha en "hemma-man" här hemma medan jag jobbar. Jag njuter av att leva i en vardag som omger mig med allt det som är viktigt för mig i livet. Familj, vänner, ett givande arbete, ett underbart hem, friluftsliv, hundar och kärlek.

Carpe Diem

12 kommentarer:

Anonym sa...

Åh va fin den var husvagnen....är såå avis. Vill oxå ha :-)
Hoppas ni får en bra vecka så ses vi när jag kommer hem från Turkiet.

Kram på er!!

Anonym sa...

Grattis eller vad man säger till husvagnen. Hoppas den får komma till användning många gånger i sommar. Stort tack för att du Nina tog dig tid att lösa mitt lilla problem ;-) Vi håller tummarna för er i alla bemärkelser. Kram/Maria och Trippa-Loppan

Anonym sa...

Gläds så med er - av hela mitt hjärta! PS. Vad sägs om att köra hit till oss och parka husvagnen här på gården ett par dagar, tänk så mysigt och kul vi skulle ha det. Å sen kan vi fika på bron i morgonsolen och spela crocket i kvällssolen. Nä, men skämt å sido....åh så fin den var!!! Trevlig helg! KRAM.

Anonym sa...

Gläds så med er - av hela mitt hjärta! PS. Vad sägs om att köra hit till oss och parka husvagnen här på gården ett par dagar, tänk så mysigt och kul vi skulle ha det. Å sen kan vi fika på bron i morgonsolen och spela crocket i kvällssolen. Nä, men skämt å sido....åh så fin den var!!! Trevlig helg! KRAM.

Anonym sa...

Oj, vad roligt att läsa att ni har det så bra! Det värmer verkligen i hjärtat!
Önskar er en jättefin helg!
Kram, Anna E

Anonym sa...

Vad jag har längtat efter det här inlägget! Ikväll kommer jag lägga mig med ett leende på läpparna :-)

Kramar om er massor!

Anonym sa...

Åh vad rolig läsning! Härligt att höra att ni mår bra och att den så efterlängtade vardagen flyter på!

Husvagnen verkar ju finfin. Jag försöker övertyga min man men det går dåligt...

Ha en toppenhelg nu i det fina vädret!
Många kramar från ett varmt Småland och Malena

Anonym sa...

Härligt att höra att det börjar kännas bättre och att ni kan vara hemma och njuta!
Kämpa på!
Kramar från Veronica & Urban

Anonym sa...

Det värmer i hjärtat att läsa om att ni har det bra. Det är bara njuta av livet nu och inte oroa sig så mycket om framtiden. Den kan vi ändå inte göra så mycket åt, det blir som det blir ändå.
Vilken fin husvagn ni köpt. Den kommer ni säkert ha mycket nytta av.
Ha en skön pingst!
~Anita

Anonym sa...

tjena, long time no see! Det kunde jag ALDRIG ha gissat om dig Nina, attt du skulle bli med husvagn!! Den ser nästan precis ut som en som vi hade för ett antal år sedan, men den var "porr-rosa" invändigt. Er ser mycket frächare ut! Skönt att höra att ni är hemma och att Arnold få må så bra som det går. Kram och fortsatt trevlig helg. Vi laddar för tunisienafton i kväll men goda vänner!

Cissi

Anonym sa...

Hallå där!
Toppen att ni fått barmark, här har vi sommar!!! Känns alldeles utmärkt! Grönt och fint och strålande sol!
Underbart att ni mår så gott och att ni har köpt er efterlängtade husvagn! Den ser fin ut!!!
Massor av kramar, Anne-Lie, Jack och Micka

Mia sa...

Vad skönt att läsa att ni har det bättre!

Husvagnssemester är underskattat! Man kan åka och bo precis var man vill, inga begränsningar. Glöm för all del inte att köpa likadana fina träningsoveraller också, så smälter ni in bra bland de andra camparna ;-)