söndag 18 maj 2008

Dag + 123

En hel vecka sedan jag skrev. Dagarna går. Vi mår bra.

Arnold har varit in på provtagningar två gånger under den gångna veckan. I fredags fick han blod, värdena visade HB 79. LPK 3.7. TPK 45. CRP 4. Har gått upp i vikt lite grann. Håret har börjat växa ut så smått. Han mår jättebra.

Jag jobbar och står i. Jag har klivit upp på heltid vilket känns jättebra och dessutom verkligen behövs med allt som pågår på jobbet just nu. Inte bara att den ordinarie verksamheten ska löpa, jag rekryterar dessutom nya kollegor samt får en överlämning av mina nya arbetsuppgifter samtidigt. Mycket blir det. Roligt är det! I torsdags och fredags var jag i Gällivare där vi intervjuade kandidater. Jag har ju arbetat med rekrytering innan jag blev anställd hos Ung Företagsamhet men det är stor skillnad att rekrytera medarbetare/kollegor åt sig själv. En rolig men ack så svår arbetsuppgift.

I mitt jobb åker jag runt i Norrbotten en hel del. I tisdags var jag iväg till Arvidsjaur och Arjeplog och Arnold och hundarna följde med som sällskap i bilen. Trevligt. I Arjeplog passade vi också på att knata upp på en topp och beundra utsikten. Förena nytta med nöje.

Ikväll har jag och mamma varit kulturella igen och varit på konsert med "the real group". En verkligt musikalisk upplevelse. Imponerade och riktigt bra!

Veckan som kommer blir en intensiv arbetsvecka för min del. Kontorsdag imorgon. Haparanda på tisdag. Rekrytering blandat med skolbesök och möten onsdag, torsdag och fredag. Min kollega från Gällivare kommer och bor hos oss ett par nätter denna vecka vilket ska bli trevligt. På tal om besök så kanske vi ska klargöra att vi välkomnar besök och träffar gärna vänner och bekanta så länge Ni är friska och krya. Slå en pling bara!

Arnold ska in på provtagning på tisdag. Då tas en ny chimerism vilket självklart känns nervöst. Vi hoppas och önskar givetvis att donatormärgen ska ha tagit över mer och tryckt tillbaka hans egna gamla, sjuka märg. Svaret på det provet får vi tidigast på fredag.

Annars tränar vi hund. Är utomhus så mycket vi hinner och kan. Pysslar på gården. Träffar familj och vänner. Lever.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att ni får göra vanliga roliga saker igen! Nu håller vi tummarna för att den där gamla benmärgen rykt allvärdensväg så att ni får fortsätta leva livet. Tant Labrador har varit och markeringstränat i Kalix. Det var tydligen väääääldigt jobbigt för nu snarkar hon så om ni lysnnar riktigt noga kan ni nog höra henne till Råneå. Ha det bäst/Maria

Anonym sa...

Härligt att höra att ni hittat en vardag ni trivs båda två med :-)
Får du som mig Arnold ett brunt krull ? Min blonda kaluffs är ett minne blott. Kanske vi kan skaffa oss ett MEGAkrull till vi ses i framtiden :-)

Stefan

Susanna sa...

Så glad man blir av att läsa eran blogg nu! Så skönt att ni får njuta av livet.... Många kramar!

Anonym sa...

Oj vad skönt att det får vara rätt lugnt och "vardagigt" för ett tag. Jag märker att jag saknar dina/era dagliga inlägg, och blir så glad/pirrig/förväntansfull/rädd varje gång jag ser att något nytt är skrivet!
Kram och ha en bra dag!

Cissi

Anonym sa...

Hej

De låter som den efterlängtad vardagen sakta börjar smyga sig på.
en härlig känsla kan jag förstå

många kramar evabie

Anonym sa...

Och här var det vardag ser jag. Vilken härlig läsning. Hoppas värden och känslor står sig och att dagarna kan få rulla på i sakta mak framöver. Det där sakta maket som ni saknat och som, faktiskt, är mycket skönt!

Sköt om er!
Kram från Malena

Grodmamman sa...

Härligt att läsa att ni mår så bra! Härligt att kunna ha lite vardag.
Kram

Anonym sa...

Så fantastiskt underbart! GRATTIS till ALLT :D

Anonym sa...

Roligt att ni börjar få en vardag igen! Hoppas ni fått vår numer, man blir ju förbluffad över att det fortfarande finns snö i vissa delar av detta land när folk ligger och solar i bikini härnere :)!

Kramar Mirjam