lördag 11 oktober 2008

Bailey. Min älskade bruna dröm. Han slog till och fick en 1 i ökl på jaktprov idag igen. Idag med ett HP som grädde på moset dessutom! Domaren överöste oss med beröm. Han hade absolut ingenting att anmärka på. Allt var bra. Han tyckte att vi var ett genomarbetat ekipage som samarbetade väl. Jag tar även med mig berömmet om att jag förde Bailey på ett tyst och trevligt sätt. Provet började med en dubbelmarkering på land. Fortsatte med en vattendirigering. Sedan en dubbelmarkering på vatten. Ett fält i skogsterräng och sist en landdirigering. Bailey fixade allt galant. Min bruna drömhund. Elit-Bailey.

Vad skulle jag ta mig till till utan mina hundar. Älskade grabbar.

34 kommentarer:

Anonym sa...

Stort GRATTIS önskar vi er. Det var säker super snyggt arbete som vanligt.
Nu ska vi hjälpas åt i eliten.
Hur kul som helst!!!!


/Anna, Rut och Fokus

Anonym sa...

Grattis Nina!!!

Janne och Birgitta

Anonym sa...

Åh, vad glad jag blir för er skull!!! Jättekul! Grattis till den andra 1:an och uppflytt till Elitklassen!!!!

Kramar i massor!!

Agneta & Tyra
http://www.nogg.se/tyra

marita sa...

Grattis, grattis till din bruna elithund.....kram Marita Alm

Anonym sa...

Grattis till er båda! Utan dej hade du inte haft nån brun elithund/Kram

Anonym sa...

Ni är så otroligt duktiga! Starkt gjort att kunna skörda framgångar efter allt som har hänt. Du är stark Nina! Kram från oss

Anonym sa...

GRATTIS!!
Så roligt för er.
Jag är älskar bruna flattar, de är så veckra, precis som din Bailey!

Mvh Mia

Anonym sa...

Ville bara säga grattis! Ge Bailey en klapp från mig.

Anonym sa...

Stort Grattis !!!
Vad duktiga ni är.
Kram från Carina Sjögren

Anonym sa...

Grattis till det fina resultatet. Det är ni verkligen värda.
Kram/Ulrika

Anonym sa...

Stort Grattis till andra 1:a priset! Super Kul!!!!!!

Många kramar från Anneli & Soda

Anonym sa...

Jag beundrar dig min vän!

Anonym sa...

Grattis till den andra 1:an och uppflytt till elitklass!!!
Bailey är en superhund, men utan dig så hade han inte varit där.
Kram Anita

Anonym sa...

Grattis till ett HP även i denna klass och uppflytt till elit!/Maria och tjejerna

Anonym sa...

Gratulerer så mye med nok en 1. premie! Fantastisk innsats fra dere begge. Hilsen fra Rikke og Line

Anonym sa...

GRATTIS Nina till andra välförtjänta ettan med Hp!!! Arnold är superstolt över er, det är jag säker på!!!

//Christina o Emil

Anonym sa...

Grattis!
Vad härligt!, dessa framgångar med dina härliga fyrfotade vänner är du verkligen värd Nina, sug åt dig av allt beröm i världen och njut så mycket du bara orkar och kan det stärker dig lite från vardagen.

Anonym sa...

Grattis till erat först pris synd att man inte han se er...
Lycka till nu på elit nivå.

//Erika Å Ämbla

Anonym sa...

Men så roligt!!! Stort GRATTIS! Elithund, eller inte enbart elithund utan elitekipage. Det är ju du som lärt upp honom och som för honom. jättebra jobbat!!!

Imponerande på alla vis!

Kram!
/Malena

Anonym sa...

Tack för grattiset och STORT GRATTIS till dej och Bailey som oxå blev elithund.Dessutom med HP. Vilket avslut på säsongen.
Det var en fröjd för ögat att se honom jobba. Domarens beröm var verkligen roligt att höra.

Vi ses i dummieklassen ;)

Anonym sa...

Vad skönt att det går så bra. Och att du har dina älskade hundar. Du är ju verkligen duktig!/elli

Anonym sa...

Grattis till det nya elitekipaget, Nina & Bailey!!! Synd att jag inte var på plats och fick se er live den här gången. Det är inte var dag som det delas ut förstapris med "knorr" på prov.
Vi syns här framöver i höst på träning.

Anonym sa...

Ha, lyckas visst alltid missa ngt när jag skriver i gästboken på din blogg. Skickar iväg ytterligare ett grattis till förstapriset och passar på att skriva under den här gången;-)
/Annika, Zoya, Elda & Fuska mfl

Anonym sa...

Tusen grattiskramar!!!! Anne-Lie, Jack och Micka

Anonym sa...

Grattis Nina och Bailey!!!

Anonym sa...

Grattis Grattis !!

Anonym sa...

Ja, damma av honom du!!! Vi ser verkligen fram emot att träna med er! Det ska bli kul! Peak kan också hänga med och få en bit av den kakan. Det är ju så roligt!!! Vi har börjat tjuvträna lite på tvåans moment, de som inte ställer till det för ettan. Säg bara till när ni e på G, vi är laddade till tusen, he heee!

Kram

Agneta & Tyra
http://www.nogg.se/tyra

Golden&Vitt sa...

jätte Grattis till 2 rakar 1:or i öppenklass!! elitklass nästa , lycka till med allt hunderi.

Du måste ha träffat Ulla och Lina oxå, dom var på samma prov och där oxå Elitklass nästa.

Jag bockar och bugar för er duktiga hundförare/ annika

Mia sa...

STORT Grattis önskar vi dig och din bruna prins!! Vi skickar massor med kramar och VOFF!! Mia o Hstd-gänget

Anonym sa...

Stort Grattis Nina & Bailey!!!
Imponerande!!!
Fia

Anonym sa...

Super ju!
Vilket duktig Bailey och vilken duktig matte!!

Ett riktigt saftigt märgben passar väl utmärkt!!

Hoppas Peak och Tromb blir tävligssugna på att klå Bailey nu också :-)

Kockis. sa...

GRATTIS till er...

Anonym sa...

Grattis!! Vad ni är duktiga!
//Anna E

Anonym sa...

STORT grattis till uppflyttet med Bailey & grattis också till framgångarna med Peak!
Hoppas du mår "bra", förstår hur mkt hundarna betyder i din vardag just nu.
Ses säkert till samträningen, om inte förr!
/Karolina m. flock