onsdag 12 september 2007




Med ringar och kärlek av stål förlovade vi oss,
lovade våra hjärtan åt varandra för alltid
i kvällssolen den 7 september 2007.

--------------------------------------------


Det har gått tre veckor...

Tre veckor som förändrat vardagen, förändrat livet, förändrat framtiden...

Tack för alla mail, sms, vykort, presenter, tankar...
Förlåt att jag inte orkat svara...

Vet att det finns många som tänker på oss och undrar hur det går så jag vill ge er en kort rapport...

Jag tycker om att skriva, det är ett sätt för mig att få ur mig och att bearbeta... Jag ska försöka att blogga med hyfsat jämna mellanrum... Men jag lovar ingenting...

Arnold ligger inlagd på avd 63, hemotologen. Han är isolerad då infektionsrisken är så stor, man får dock besöka honom om man är absolut frisk.

Jag sover hos honom så gott som varje natt...
Vi sover bäst då vi är tillsammans...

Jag har sovit hemma två nätter...
Hemma... det är jobbigt att vara på gården själv, ensam...
Jag älskar gården, vårat hem... men det är just det, det är V-Å-R-A-T hem, det är inte samma sak att vara där själv...

Jag har blivit sjukskriven på halvtid, jobbar ca 4 timmar per dag, jag har förmånen att lägga upp mina arbetsdagar/veckor precis som jag vill...Så dagar som känns tunga kan jag vara ledig och ta igen det senare... Jag har världens bästa jobb!

Arnold mår fysiskt ganska bra, mentalt går det upp och ner...
I söndags fick vi beskedet att den första cytostatikabehandlingen inte hade tagit alls, inte dödat en enda elak cancercell... Det kändes som ett rejält bakslag... Vi försöker att ha en positiv inställning men söndagen och måndagen var tunga, riktigt tunga... På måndag sattes han på en ny kur, en 5 dagars cytostatikakur som ska angripa sjukdomen på ett annat sätt så nu hoppas vi att den ska bita. Detta innebar dock att han inte får komma hem förrän tidigast om 4 veckor, det är jobbigt...

Rummet han har är helt ok, vi har piffat upp det med lite foton på hundarna, värmeljus och annat smått...
Vi ser en hel del film och tv-serier (betar av Prison Break nu). Vi spelar kort och spel och vi har en del besök... men mycket av tiden sitter vi bara och pratar, ligger och myser och bara är...

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva...
Livet är uppochner, hjärtat värker, tårarna är ständigt nära och tankarna är näst intill oavbrutet hos honom...
Varför han, varför nu?

Jag har konstant dåligt samvete, stressar runt och är ständigt på väg någonstans... Jag är livrädd för att själv bli sjuk, att bli förkyld, då får jag inte vara hos honom, det fixar jag inte, det får inte hända...

Hundarna... mina älskade grabbar...
Dom kommer onekligen i kläm, mitt hjärta blöder när jag ser hur lyckliga dom är hemma på gården och jag avskyr att inte kunna förklara för dom varför dom måste leva ett så märkligt liv just nu, varför dom inte får träffa husse, varför inte hela flocken kan vara samlad... Hundarna är hos mamma (tack, underbara mamma) väldigt mycket, jag träffar dom varje dag och försöker aktivera dom men vi har sällan tillfälle/tid för lugn och ro tillsammans, kel i soffan... vardag..

Jag finner strörst ro och lycka hos Arnold, trots att samvetet gällande hundarna gnager så är det hos honom jag mår bra...

Det är tillsammans vi är starka...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen.

Oj, vad jag har tänkt/tänker intensivt på er nu. Finn styrkan i den kärlek ni har i varandra. Sköt om er.
Kom ihåg att kärlek botar människor, både de som ger den och de som tar emot den.

Kram Cissi

Anonym sa...

Vad skönt att höra av dig. Tänker på er ofta. Är det någonting jag kan hjälpa till med så säg till. Sköt om er. Många kramar!

Anonym sa...

Tack för uppdateringen. Jag har tänkt på er precis varenda dag.
Ni har det tufft just nu bägge två. Och inte blir saken lättare av att ditt samvete gnager för dina älskade hundar. Tur att du har dina föräldrar så nära och som ställer upp och tar hand om dem, de har det säkert toppenbra hos dem. Du har nog att fundera på just nu och Arnold har tur som får ha dig där natt som dag. Hoppas att han snart blir bättre och får komma hem till er igen.
Hör av dig när du orkar.
Kram Anita

Malena sa...

Åh vad skönt att få se dina ord igen Nina. Jag är här inne varje dag och kollar.

Stort grattis till förlovningen! Underbara nyheter!

Jag håller tummarna och hoppas och tror att allt ska ordna sig.

Massor med kramar till dig och Arnold!

Anonym sa...

Grattis till förlovningen!!! Swischade förbi er med bilen i söndags när ni var ute och gick vid sjukhuset. Uppfattade försent att det var just ni, såg mest på hundarna :-). Tänker mycket på er och håller tummarna!!! Säger som flera, va skönt att höra från dig...KRAMAR

Anonym sa...

Grattis Nina och Arnold till förlovningen! Vilka fantastiska ringer ni har skaffat.

Fantastiska ringar till fantastiska människor.

Mina tankar finns hos er dagligen och jag önskar intensivt att ni snart får vara tillsammans på Eran gård igen. Gården som är erat hem, där ni skall vara Tillsammans. Så är det bara.

Det känns skönt att läsa dina ord, och eran kärlek till varandra går inte att ta miste på.

All min styrka.

Kramar

Anonym sa...

Stort grattis till er förlovning! Bara att läsa om er starka kärlek ger mig gåshud av välbehag. Ni kommer fixa detta!

Anonym sa...

STORT GRATTIS till förlovningen. Väldigt kul och vilka snygga ringar =)

Jag ryser, fäller tårar då jag läser dina rader. Tänker på er och hoppas att ni rår om varandra allt vad ni kan. Du är stark Nina och tillsammans är ni ännu starkare. Ta hand om er! Ni SKA fixa detta...

Kram Sandra

Anonym sa...

Skönt att höra av dig igen! Massa grattis till förlovningen! Er kärlek är så otroligt stark så detta tror jag att ni fixar!
Tänker på er!
Kram

Anonym sa...

Stort grattis till förlåvningen.

Jätte fina ringar.Nu håller vi tummar och tassar att Arnold snart är frisk.Och att ni kan njuta av livet alla fyra.