onsdag 9 april 2008

Dag + 84

Ska jag börja med de goda eller de dåliga nyheterna.
Jag tror att jag börjar med det dåliga så kan jag avsluta positivt.

Arnold är fortfarande inlagd och lär förbli det ett tag. CRP är fortfarande högt. 250 idag. Lungröntgen häromdagen visade en stor svart fläck i den högra lungan. Skapade oro och förvirrning hos både oss och läkarna. En skiktröntgen bekräftade att det fanns något i lungan. En mörk fläck stor som en apelsin. De vet fortfarande inte med säkerhet vad. Nu arbetar de utirån att det antingen är svamp eller en kraftig och koncentrerad lunginflammation. Jag har ingen aning vilket vi ska hoppas på. Inte bra något av det.

Han har feber hela tiden. Mellan 37.8-39.8 typ. Rejäl frossa flera gånger per dygn. Han är svag och orkar knappt ta sig mellan sängen och toaletten. Han har ont i ryggen vilket kan bero på lungan. Ingen vet. De vita blodkropparna har inte lyckats stiga. De backar snarare. 0.23 idag. Inte bra. Han behöver de vita just nu. Kanske finns de där men dör i striden mot infektionen. Jag vet inte. Även blodvärde och trombocyter är låga och han behöver påfyllning varje dag. Dessa vet man dock har stark koppling till infektionen. Idag har han fått sina lungor spolade på något sätt. Jag vet faktiskt inte mer exakt. Jag har jobbat och väntar just nu på att han ska ringa och tala om att han är tillbaka på rummet så jag kan åka till sjukhuset. Det som glädjer mig är att han inte känns så nedslagen mentalt. Humöret känns stabilt.

Känns konstigt att övergå till att skriva om mig. Om de positiva nyheterna. Men det känns oändligt skönt att uppleva någon form av medgång i livet just nu. Jag fick jobbet. Eller rättare sagt så övergick mitt vikariat till en fast tillsvidareanställning. Underbart. Skönt. Roligt. Jag längtar så efter att ge järnet på jobbet. För er som inte vet det så jobbar jag på Ung Företagsamhet Norrbotten. Jag trivs fantastiskt bra! :)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Läser er blogg varje dag!Hoppas och tror att allt kommer att ordna sig!känner er inte alls och kom in på er blogg av en slump- och blir kvar och kämpar med er i mina tankar!

Anonym sa...

Grattis till jobbet!
*Efter regn kommer solsken*
Kram Tiina

Anonym sa...

Stort, jättestort GRATTIS till "nya" jobbet! Härligt med fast anställning. Och du som trivs där så bra. Jätteroligt Nina!

Den andra läsningen var ju däremot inte så rolig... Usch och fy vad tungt det är för er nu. Som vanligt är det svårt att hitta något bra att skriva... Mina tankar är ofta, ofta, ofta hos och med er.

Varma kramar från Malena i ett smått vårigt Småland

Anonym sa...

För det första; grattis till jobbet! Vad roligt!! Det är du alldeles säkert mycket väl värd!
Tråkigt att Arnold måste vara fortsatt inlagd.. Hoppas att de snabbt ska klura ut vad det är som är i lungan och att detta kan åtgärdas fort. Tänker på er, ofta..
Kram, Anna E

Anonym sa...

Hej

Hoppas Arnold snart mår bättre. Och Nina jätte GRATTIS till jobbet.

Kram Eva

Anonym sa...

Massa grattis till jobbet Nina, det är du värd! Hoppas du nu får jobba lite mer också.

Fortsätter att hålla alla tummar för Arnold.

Kramar Mirjam

Anonym sa...

Grattis till tillsvidareanställningen. Det är du så väl värd.
Hoppas nu bara att det vänder för Arnold snart igen så att han får bli piggare.
~Anita

Kajsa sa...

Grattis till jobbet! Man ska ta vara på och glädjas över allt som är positivt för kommer resten med på samma resa!/Kram

Anonym sa...

Klart att de vill ha en ung företagsam kvinna på ung företagsamhet! Tråkigt att läsa om Arnold hoppas att han snart mår bättre. Kram/Maria

Anonym sa...

Hej på er!
Klart att du vinner striden mot infektionen Arnold, på den bara!
Härligt Nina och grattis till jobbet.

starka kramar från Monica och de fyrbenta inte minst.

Anonym sa...

Grattis Nina till nya jobbet! Måste kännas lite tvetydigt nu när Du inte kan ge allt!! - Men det är bara för tillfället - just nu!! Bättre tider kommer!

Känns i alla fall lite bättre nu när Ni är på hemmaplan - närmare på nåt vis. Vi hoppas allt vi kan på att det hela vänder - och det ganska snart. Arnold är värd att få må bra och njuta av Dig Nina och livet i största allmänhet! Oj, nu glömde vi vovvsen - ännu en källa till livskvalitet!

Sköt om Er!!!

Anonym sa...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu