lördag 19 april 2008

Dag + 94

"Oh boy! Vilket vackert väder, solen skiner idag.
Oh boy! Inga tunga kläder behövs, och det gillar jag.
Så upp och hoppa, det är sol idag, och en så'n dag kan man inte ligga och dra.
Nej, lämna det och häng med mig ut då sommar'n kommer, nu e vinter'n slut.

Oh boy! Hör på fåglasången, de sjunger så man blir yr.
Oh boy! Rena gudagåvan, är det konstigt att jag är glad?
För solen skiner ju, och du är här, och jorden spinner i sin himlasvär.
Och faktiskt när man mår på detta vis, är världen nära på ett paradis."

Vi är hemma över dagen!
Arnold har permis men måste in och få intravenösa mediciner och dropp över natten. Febern är borta. CRP visade 117 igår och både de vita och de neutrofila klättrar i sakta mak. Han mår i det stora hela riktigt bra. Dessutom fick vi igår veta att benmärgsprovet som togs i torsdags var rent och fint. Inga leukemiceller där inte. Mycket bra!

Vi har underbart vårväder i norrbotten. Strålande sol och plusgrader. Flera stycken faktiskt. Jag börjar känna ett visst hopp om att vi kommer att få avnjuta en barmarkssäsong även detta år. Idag ska vi tillbringa hela dagen ute på gården. Lyssna till takdropp. Höra fågelkvitter. Grilla lite korv. Känna solen värma våra bleka kinder och bara njuta. Imorgon har vi tänkt följa precis samma plan. :)

I eftermiddag skjutsar jag Arnold till sjukhuset och hämtar samtidigt min syster Tina. Hon och jag åker sedan tillbaka hem till byn och ska tillbringa kvällen drickandes vin till Winnerbäck!

Trevlig helg.

13 kommentarer:

Grodmamman sa...

Härligt att höra att ni fått lite positiva nyheter! Hoppas att ni får en underbar dag hemma.
Kram

Anonym sa...

Hej !!

Nu har ni gjort min helg mycket bättre :-) Härligt att höra att ni är hemma och att det går åt rätt håll. Njut av nuet !!
Stefan

Anonym sa...

Vad skönt! Ha en riktigt trevlig helg nu!

/Johan M

Anonym sa...

Härligt! vad mysigt du och syrran får med både vin och Winnerbäck! Stor kram/Kajsa

Anonym sa...

Ha en jätte skön helg
kram eva

Anonym sa...

Skönt att höra att ni har det bra (efter omständigheterna). Tips på dagsutflykt för den som längtar efter våren...Åk ut till Alviksgården blunda och lyssna på alla tranor och svanar då får man lite hopp om att våren nog kommer i år också. Kram/Maria

Anonym sa...

Men vilka superhärliga nyheter! Oboy!

Hemma och med prover som förbättras och feber som går ner. Benmärg utan elaka celler. Underbara nyheter! Oj vad jag är glad för er skull!!! Ni är värda medgång, flyt och vardag nu.

Ha en toppenhelg (och härlig kväll Nina...)!
KRAM!
/Malena

Anonym sa...

Kramar till er båda !

Ha en trevlig vinkväll, med din
syrra :)

Hej från Malin

Anonym sa...

Vad roligt!!!! Vin, så gott. Winnerbäck hm...
Man är stark när man är två!/elli

Anonym sa...

Har hittat hit via hundsidor. Har följt er en tid och jag blev så glad när jag läste att han mår bättre. Fortsätt kämpa
KRAM

Anonym sa...

Det låter som det går åt rätt håll! Bra jobbat, fortsätt så! =) Härligt med vårkänningar även där uppe hos er! Många kramar från oss! /Therese & Nicke

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Telefone VoIP, I hope you enjoy. The address is http://telefone-voip.blogspot.com. A hug.

Anonym sa...

Skickar bara kort och gott en kram från mig till er båda.

Cissi