måndag 30 juni 2008

Först av allt måste jag uppmana er att gå in på www.retrieverliv.se och se på alldeles fantastiska träningsbilder på hundarna. Superfina bilder på våra superfina hundar! Även Tromb provade vilt och var så stolt och duktig. Missa inte! Tusen, tusen tack syrran!!!

I helgen har vi varit på en kort husvagnstur. Vi åkte till Pite Havsbad på fredag eftermiddag och kom hem mitt på dagen igår, söndag. Vi har haft det bra, provat vagnen och fått med oss lärdomar och tips inför den längre resan som väntar. Hundarna fann sig bra i vagnen, Tromb var dock den enda som uppskattade den stora hund-dubbel-sängen. Bailey och Peak sov på golvet under vår säng. Vi har mest bara strosat, förundrats över alla campare, tagit det lugnt och ätit gott. Vi träffade ett par vänner på lördagkväll och drack lite öl och cider och surrade i en jättefin lounge med utsikt över havet. Vi spelade också minigolf, Arnold vann, mer än så behöver väl inte sägas om just det.

Ikväll kommer Norton och ska bo hos oss ett par dagar då mina föräldrar hjälper min syster att flytta. Hon flyttar ner till Uppsala. Snyft. Min andra syrra och hennes sambo kommer över för en pokerkväll ikväll. Trevligt. Tromb är lite dålig i magen och seg och trött, vi får hålla ögonen på honom och se åt vilket håll det verkar utvecklas. Annars så väntar lite hundträning, besök av flera vänner och dessutom klubbmästerskap för Luleå SSRK i veckan.

Fullt upp alltså. Precis som vi vill ha det! :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Damn it, vilka foton! WOW!!! Ses på onsdag. Kram till er alla 5.

Anonym sa...

Precis som ni vill ha det. Åh, så underbart :D

Anonym sa...

Vilka fina bilder!!! Framför allt imponeras jag ju av lille Tromb som ser ut att vara helt med på noterna. Roligt att se att husse ser ut att må så bra som vi hoppats på. Ha det allra bäst/Maria

Anonym sa...

Vad härligt att kunna ta husvagnen och hundarna och bara dra på semester en dag eller en vecka. Fritt. Säjer som jag brukar att ni fångar då verkligen dagen!!!
JAg tänker varje dag på just dom orden från eran blogg. Fånga dagen. Carpe diem. /elli