tisdag 9 oktober 2007

Denna syn är det vackraste och lyckligaste jag sett på länge.
Bilden är tagen genom vardagsrumsfönstret i förmiddags,
Arnold och grabbarna hämtar posten.

Idag överlåter jag bloggandet åt Arnold.


Hej allihopa! Detta är nytt för mig, jag har aldrig bloggat förr. De flesta av er har jag aldrig träffat men känner till er tack vare Nina. När jag legat på sjukhus utan tillgång till internet så har Nina läst upp era mail och kommentarer från bloggen vilket har värmt mycket. Det är skönt att höra att det finns folk som tänker på en.

De sju veckor som jag varit inlagd har nu när man ser tillbaka gått bättre än vad man kanske hade trott från början om nån hade frågat mig. Jag tycker själv att jag mår bra men får mig en kalldusch då jag ser mig i spegeln eller på kort och inser att jag ser ganska härjad ut. Jag mår mentalt bättre än vad jag ser ut att må fysiskt. Igår när vi skulle åka hem fick jag en aha-upplevelse, jeansen var betydligt större än tidigare. Idag mätte vi omfång på vader och lår och insåg att jag och Nina har samma mått numera. Jag har gått ner drygt 10 kg.

Jag vill även att ni ska förstå hur underbar och fantastisk Nina är. Hon ställer upp för mig hela tiden och finns alltid där. Jag älskar dig över allt, puss på dig!

Idag har varit en helt underbar dag. Den startade med en vanlig skön hemma-frukost (skönt att slippa den enformiga frukosten på sjukhuset) tänk att mat kan betyda så mycket. Igårkväll åt vi en god hemlagad middag, det var det bästa jag ätit på två månader. Det är så skönt när man är hungrig och maten verkligen smakar som den ska. Senare på dagen har vi tagit en härlig tur ut i skogen i solen med en termos choklad och glada hundar. Bilderna nedan visar hur underbart det var.

Som jag sa först så har jag aldrig bloggat förr och det här var svårare än jag trodde, jag är dålig på att få ner känslor på papper. Jag avslutar nu men vill passa på att säga att ni ska sköta om er och värdesätta det ni har!






12 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är så glad för er skull, att ni äntligen får vara hemma med varandra och hundarna. Vädret verkar absolut veta hur läget ligger till, den plockade fram underbara höstvarma solstrålar för just er skull. Det är jag övertygad om! Ta nu hand om varandra!

Anonym sa...

Vilka underbara bilder, de värmer ända hit ner til Umeå!! Jag kan riktigt känna hur lyckliga ni är, sköt om er allihopa!
Kram Anneli

Anonym sa...

Vilka underbara bilder på er och pojkarna. Älskar rasen flat.

Hälsar Linus enda från stockholm.

Malena sa...

Åh vad härligt! Lugn och ro på hemmaplan. Vad skönt att få några ord från dig Arnold. Vi är många som "känner" dig här ute i cyberrymden :-)

Sköt om er nu och njut av goda dagar!
Stor kram!

Anonym sa...

Hej på er!
Det är märkligt, trots att jag bara träffat dig Arnold ett par gånger (Nina en aning mer) så kände jag en varm våg av lugn och förtröstan när jag läste ditt första (men förhoppningsvis inte sista) inlägg! Du ska veta att jag tänker på dig/er.

Var rädda om varandra! Och ja, Nina är toppen. Trygg, modig och mogen. Jag tycker jättemycket om henne.

Kram från Cissi i Pité.

Anonym sa...

Det värmer att se att ni får vara hemma tillsammans igen! Kul att läsa några rader från Arnold också. Man blir så glad av att läsa om er kärlek och lycka trots den svåra tid ni nu tar er igenom. Sköt om er!

Anonym sa...

Vad härliga bilder. Man kan riktigt se hur ni njuter av att vara tillsammans alla igen.
Vad roligt att få läsa några rader från dig Arnold också, hoppas att det blir fler inlägg framöver.
Visst smakar ju maten hemma helt underbart då man en längre tid varit tvungen att äta sjukhusmaten.
Ha det gott båda två!

Anonym sa...

Vad underbart. Tack för att ni delar med er. Ha en underbar vecka (härligt att solen skiner så vackert!) och njuuuut. Det vet jag att ni gör. Kramar i massor!

Anonym sa...

Jaha...nu bölar jag *s* Men det är bra tårar!

Jag är så jäkla glad över att ni får ha lite vardag tillsammans igen och eran kärlek till varandra går inte att ta miste på!

Stora Stora Kramar

Anonym sa...

Hej Arnold! Kul att du också får tillfälle att blogga.. och verkligen skönt att ni äntligen har fått komma hem allihopa... Och vilket väder ni fick! Det är ni värda!!! Ni finns i våra tankar.... :)

Kramar från Emma, Johan & Sigge

Anonym sa...

Så härligt att läsa det du skrivit Arnold. Våra tankar finns hos dig, hos er, oftare än man kanske kan tro (mitt i allt det nya vi nu upplever med en helt underbar liten flicka i huset).

Jag har aldrig sett Nina så lycklig som med dig och det är min fasta övertygelse om att ni är de bästa för varandra. Det är för er solen går upp...

Många kramar från oss här i Rutvik.

Anonym sa...

underbara ord Arnold :)
kram till er båda!