torsdag 25 oktober 2007


Hemma på nåder.

Vita blodkroppar visade igår morse vid provtagningarna 0,75 (normalvärde 4-11). Värdet som avgör om vi blir isolerade får inte vara under 0,5. Vi gillar att skapa lite dramatik. 0,67 kändes lagomt högt över för att dom preciiiis skulle våga släppa hem oss ett par dagar till. Hundarna fick dock inte följa med hem den här gången. De anses öka infektionsrisken. De fick stanna hos min underbara mamma.

Idag har vi en heldag hemma. Bara vi två. Vi kommer att ta det väldigt lugnt dock. Arnolds immunförsvar är så gott som obefintligt just nu. Att få ett litet sår kan leda till blodförgiftning eller en infektion och innebära livsfara. Jag övervakar honom som en hök och skulle helst se att han bara satt pall i soffan. Jag måste vara hård med honom.

Imorgon, fredag blir vi inlagda igen. Fredag är ingen dum dag att bli inlagd. Vi har ända sedan början haft en fredagstradition på sjukan. Pizzakväll. Numera kombinerar vi pizzakvällen med idol. Våra favoriter är Daniel och Amanda. Så fredag är verkligen ingen dum dag att bli inlagd. Nästan så man ser framemot det. Nästan. ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej härligt att ni får vara hemma igen. Då har vi samma Idol favoriter!!!

Ha det så gott så hoppas jag vi ses på någon Sortguld träff nästa år.

Krama om hundarna sen..

Anonym sa...

Hej på er!

Lite läbbigt med Arnolds värden, men det är klart att ni behöver dramatik.. Jag menar.. Ni har ju inte haft så mycket av det sista tiden ;)

Daniel är given vinnare av Idol!

Anonym sa...

Hej!
Härliga bilder, skönt att ni fått vara hemma några dagar igen. Värdenas "resa" upp och ner ja.. det är en källa till oro kan jag förstå, men det är normalt va? Tänker massor på er! Ni är riktiga fighters och ni har varandra och er enorma kärlek! Man blir glad av att läsa om er!!! Tusen kramar till er båda, Anne-Lie, Jack och Micka