söndag 4 november 2007

Funderingar...
Idag har vi varit ute i skogen med hundarna.
Vi körde fält och markeringar.
Det var skönt. Kul att se hundarna söka.
Länge sen jag träffade grabbarna sist.
Peak var riktigt duktig. Det var skönt att se och känna.
När får vi åka hem?
Funderar över hur sökandet efter donator går. Vill veta.
Undrar om filmen vi ska se ikväll, "Knocked up" är bra?
När ska snön komma ordentligt?
Hur går det för arbetskamraterna på jobbet?
Handbromsen på en av bilarna är visst sönder, måste fixas.
När blir vi inlagda i Umeå, undrar hur läkarna där är?
Hur kommer gården hemma att se ut med snö?
Får jag bada bastu när jag åker hem?
Ser framemot att hälsa på syrran och hennes sambo när vi får vara hemma nästa sväng.

/ Arnold

Jag har mycket funderingar kring mitt jobb just nu. Jag trivs så bra.
Inte van vid att inte kunna prestera max. Vill mer. Mycket mer.
Peak har verkligen potential att gå långt. Vilken kanonhund!
Less på detta nu. Less på sjukhuset.
Less på att ständigt köra fram och tillbaka.
Less på att alltid vara på väg. Aldrig finna ro. Less.
Längtar efter att jobba heltid.
När får vi åka hem?
Vore kul att ha en valp i huset igen. Tromb.
Spännande att lära känna en ny ras.
Tråkigt att ha så lite tid för att träffa vänner och familj.
Jag måste se Shrek-filmerna säger min syster Tina.
Undrar om jag ska bli blond igen?
Önskar jag hade tid att svara på alla underbara mail.
Var och såg Jonas Gardells show "tillfällig gäst i ditt liv"
med min mamma igår. Han är min guru.
Love Gardell!
Gardells låt "Aldrig ska jag sluta älska dig" ska sjungas på vårt bröllop.
Tillägnad av mig till Arnold.
Satt och läste Nalle-Puh-citat häromdagen. Han är bra klok han.
Tänker man lite längre än bara till orden så inser man att man faktiskt kan hitta en djupare, tänkvärd mening i dem.
Dessa är speciellt bra tycker jag.

/ Nina

"Om snöret inte håller, utan går av,
är det bara att försöka med ett annat snöre."

"Om du alltid säger "vi får se"
händer det aldrig någonsin någonting."

"När du tittar på dina två tassar vet du,
att när du har bestämt dig för vilken som är höger,
kan du vara säker på att den andra är vänster."

"Du kan inte alltid stanna i din egen hörna av skogen
och vänta på att andra ska komma till dig.
Du måste gå till dem ibland också."

"Om du försöker hitta hem
men istället hela tiden kommer tillbaka till samma gamla sandgrop,
kan det faktiskt vara så att sandgroppen förföljer dej."

...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skickar lite stärkande tankar till er, jag tänker på er varje dag!

Vad roligt att hundträningen går så bra och tankarna på en ny hund låter jätte spännande;)
I Umeå har vintern anlänt rejält över en natt, känns nästan som hemma... Hoppas ni också får lite snö, det piggar upp i själen när världen helt plötsligt blir lite ljusare ute!

Många stora kramar/ Anneli

Anonym sa...

Hej!
Du kommer att hinna prestera MASSOR på jobbet med tiden! Spännande med en bebbe i huset!!! Låter intressant det där med "Aldrig ska jag sluta älska Dig". Har ni bröllopsplaner????????? Nu blev jag allt bra nyfiken!
Massor av stärkande kramar till er!
//Anne-Lie, Jack och Micka