tisdag 27 november 2007

Hoppas att ni haft en trevlig helg!
Vi hade en lugn och skön helg hemma. Underbart!

Här följer en kort lägesrapport.

På måndagmorgon åkte vi in till sjukhuset för provtagning och lagomt till när vi var framme så började Arnold känna sig sämre. Så det blev omedelbar inläggning. Värdena var på botten och febern börade nalkas. Dock har han hittills sluppit frossa och mår ändå hyfsat bra. Så vi har inte tänkt ligga inne speciellt länge den här omgången! :)

Efter att jag hade "checkat in" Arnold på sjukan åkte jag vidare för att få lite massage innan jag skulle göra en lång arbetsdag i Piteå. Massören är en jättehärlig man och det är skönt för både kropp och själ att få massage och prata av sig hos honom. Han är en energimassör och han ojade sig väldigt och konstaterade att det inte är mycket som står rätt till i min kropp just nu. Han känner dock till min livssituation så han förstår varför. Det känns ändå tungt för mig att höra att min kropp mår så dåligt som den gör, jag är ganska bra på att bita ihop, hålla ihop och bara köra på. Men jag lurar visst inte kroppen..

Jag hade sedan en jätterolig arbetsdag i Piteå.
Att besöka skolor och träffa elever är min absoluta favorit arbetsuppgift.

Vi är lite irriterade och konfunderade gällande när vi ska bli inlagda i Umeå. För ett par veckor sedan pratades det om vecka 50. Det är bara 1,5 vecka bort. Nu låter det som att det är alltför optimistiskt att tro att det blir redan då. Sen är det ju det här med den nalkande julen. Som vi ser det nu så kommer vi antingen att bli inlagda vecka 51 och ligger då inne över jul. Eller så läggs vi in under mellandagarna. Det vi vill undvika är att Arnold måste genomgå ytterligare en behandling här i Luleå. Då skjuts nämligen transplantationen fram ca 4-6 veckor. Det får inte gå mer än 6 veckor från senaste behandling till när behandlingen i Umeå drar igång. Enligt våra beräkningar måste vi bli inlagda senast under mellandagarna för att slippa en till behandling i Luleå.

Självklart vore det underbart att få fira jul hemma med våra familjer. Samtidigt vill vi komma igång i Umeå, så jag vet inte riktigt vilket alternativ jag ska hoppas på...
Eller jo, det vet jag.
Jag vill gärna vara hemma över jul. Det vill jag.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt att Arnold blivit sämre men härligt att läsa att ni fick helgen hemma. Blir glad för varje dag ni kan vara tillsammans hemma. Hoppas på att ni ska få julen hemma med era nära/kära. Vi landar i Phuket på julafton kl; 20:00, lagom till att Kalle Anka börjar, svensk tid. Ska bli härligt att komma tillbaka. Kommer att följa er även där ifrån. Tänkte på att Arnold brukar ju få ta del av våran dagbok, när vi är där på VHC mailen. Vill ni ha den nu med? Tänker på er. Kram Tiina och Patrik

Anonym sa...

många kramar till er!!!