tisdag 6 november 2007


Vi välkomnades av ett tunt, tunt snötäcke och blev varma inombords då vi körde upp på gården idag.

Hem ljuva hem. Så sant som det är sagt.

Nu är vi verkligen, bokstavligt talat hemma på nåder.
Arnold har fortfarande isoleringsvärden. *gulp*
Dock har värdena under ett par dagar tydligt visat en positiv trend så vi blev hemsläppta. Utsläppta. Fria.

Vi fick positiva nyheter igår. Det har hittats inte mindre än fem potentiella donatorer som har samma vävnadstyp som Arnold. Nu ska det tas fler prover på dem för att avgöra vem som är den ultimata donatorn för just Arnold. Transplantationen beräknas ske någongång mellan mitten på december och mitten på januari. Känns skönt att det närmar sig.

Imorgon ska vi åka till Umeå Universitetssjukhus. Vi ska få träffa en läkare på avdelningen som vi kommer att ligga på under transplantationstiden. Vi får chansen att ställa en hel del frågor och förbereda oss inför det som komma skall. Ikväll ska vi skriva en lista på allt vi funderar över. Vi ska även lämna ett spermaprov för eventuell infrysning i Umeå. Transplantationen gör Arnold steril. För livet. Cellgifterna har förmodligen redan gjort honom tillfälligt steril. Men finns den minsta lilla chans så vill vi ta den.

Nu ska jag laga lite middag och sen ska vi avnjuta en skön kväll i soffan. Jag ska faktiskt vara lite wild & crazy ikväll och öppna en av glöggflaskorna som jag köpte på hantverksmässan i helgen. Rabarber-äppel-glögg. Rekommenderas!

Må väl!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad härligt!! Det är ju helt fantastiskt, fem stycken! Nu håller jag tummarna stenhårt för att allt ska gå bra och att ni snart är hemma igen - för gott!

Stora Stora Kramar

De gyllene sa...

Hej hej!
Jag har tittat in till dig tidigare och följt dig och dina hundar i era aktiviteter. Jag gav mig aldrig till känna då. Nu då jag hittat tillbaka till er sida möts jag av det tråkiga ni råkat ut för. Men ni båda verkar ha en stor kämparglöd!! Otroligt bra skrivet i dina/era inlägg- man fängslas av era rader!

Önskar ER Lycka Till!!
Maria + fyrbenta i Umeå
http://web.telia.com/~u86709116/

Anonym sa...

Skööööönt med donatorerna!!! Nu är ni på g.... Arnold och jag har inte lyckats komma ut på msn samtidigt ännu...!
Tusen miljoner kramar till er båda!
//Anne-Lie, Jack och Micka

Anonym sa...

Vad skönt att få komma hem ett litet tag. Det låter ju hoppfullt, hela fem donatorer!
Jag förstår att ni längtar till transplantationen blir gjord, det blir ett steg vidare mot tillfrisknandet.
Jag går också i Umeå, får åka dit och träffa min läkare där var 3:e månad. Det är en bit att åka, 40 mil enekl väg. Men det gör jag så gärna eftersom att jag vet att de kan sin sak där.
Hoppas att det går bra i Umeå och att ni får svar på alla era frågor.
~Anita

Daniel sa...

Hejsan!

Nu har även jag hittat hit till eran blogg. Har läst igenom alla era inlägg och det har varit en rörande upplevelse. Det är härligt att se hur starka ni är som går igenom detta! Det är inspirerande.

Vilken härlig gård ni har att komma hem till föresten! Ser väldigt fridfullt ut på bilderna ni sätter upp.

Kramar till er båda!

/Daniel Moberg

Johan sa...

Hej på er!

Jag har också hittat hit nu med hjälp av min snälla lillebror.
Har ännu inte läst alla inlägg men såg en bild där Arnold var rakad, fan om man såg så där cool ut själv med rakad skalle :)

Jag tänker på er och håller tummarna för att allt ska få vara bra med er. Kram på er båda!

/Johan Moberg

Anonym sa...

Vad underbart att läsa om fem möjliga donatorer! Vi hoppas också på att Arnold fryser ner sina bästa simmare så det i framtiden kan dyka upp en MiniArnold eller MiniNina! :)