fredag 23 november 2007

Såååååå skönt!
Vi fick permis över helgen.
Dock har Arnold isolerinsgvärden så det blir en L-U-G-N helg.

Jag har varit och jobbat i Övertorneå och Överkalix idag medan Arnold åkte till sjukan för provtagning. Vi hade på känn att det fanns stora hopp om att få åka hem över helgen så han packade bara en litenliten väska som han dessutom lämnade i bilen när han gick in på sjukan. Allt för att visa sjuksköterskorna och läkarna att ambitionen var att återvända hem efter provtagningen. :) Det fungerade!!!

När jag kom hem tog vi en liten promenad med hundarna. Månen lyste som jag aldrig sett den lysa förr och en skön känsla infann sig. En känsla som jag inte känt på länge. En känsla av ro. Helg. Hemma.

Ikväll är det idol och pizza. Som sig bör på fredagar.
Men när man är hemma vill man äta hemlagat.
Ingen hämtpizza här inte.
Ikväll bakar vi själv.
Gottgottigottgott!


Arnold är givetvis också nöjd över att ha pizzakväll hemma.
Dock är denna bild arrangerad. Han lagade/bakade inte pizzorna.
Det fick han inte för mig. Han får helst bara sitta i soffan för mig. Punkt.
Arnold blev förresten inte så nöjd med bilden.
"Åh, fy så man ser ut" sa han.
Även ögonbryn och fransar har rykt nu.

Men som vi ju alla vet så är det insidan som räknas!
Du är alltid vacker i mina ögon!




Jag är en stor och sann djurvän.
Häromdagen dukade jag upp en riktig buffé för småfåglarna på gården.
Att vara djurägare är ett stort ansvar. Så när vi åker till Umeå måste jag delegera det delikata uppdraget att mata mina småfåglar.
Någon frivillig? :)



Bailey njuter av att få bo hemma. Hans kvällsrutiner får oss att skratta varje kväll. Så fort vi ens tänker tanken att stänga av tv:n och gå upp och borsta tänderna så står han redo vid trappan eller så är han redan halvvägs upp. Han stortrivs i deras eget lilla sovrum på övervåningen.
Bruna drömhunden.



Peak är ett matvrak utan dess like. Jag har aldrig varit med om att ha så svårt att få upp en hund i hull. Vi har provat foder på foder, dubblat mängden etc. Dock förblir han en liten spinkig unghund. Inte så konstigt i och för sig kanske. Denna duracell-hund är nämligen aldrig still mer än några sekunder. Det gäller att vara snabb med kameran.
Vår svarta blixt!


Från oss alla till er alla
EN RIKTIGT TREVLIG HELG!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Så flott at dere får være hjemme i helga! Ønsker dere en riktig god helg. Flotte bilder av Peak og Baily. Ser at Peak ligner litt på søster Rikke. Ta gjerne en kikk innom vår hjemmeside - www.flatlykke.net, der finner dere bilder av henne.

Anonym sa...

Ha en riktigt skön helg!
Njut!!!

Anonym sa...

Önskar er också en trevlig helg!

Anonym sa...

Har vart inne här och läst lite... Ögonen tåras när jag läser er resa genom sjukdomen. Önskar er verkligen all lycka med livet! Har själv en Flat, han var också jättesvår att få hull på i ungdomen. Färskfoder hjälpte! Han var i bra hull efter bara några veckor! Ett litet tips, om du inte redan testat...

Anonym sa...

Här har det också varit Idol- och pizzakväll, men vi var lite lata (läs jättetrötta) och därför åkte vi och köpte pizza. =) Vi har sprängt en del av berget här idag och därför var jag tvungen att åka iväg med alla våra djur i bilen under tiden. En nätt liten resa till Dalarna och sen Gävle på vägen hem. =) Vad fint det ser ut med belysningen på stugan! Hoppas ni får en trevlig helg! Kram!

Anonym sa...

Vad mysigt och fint det såg ut i huset. Ha en riktigt trevlig helg på er med kram Sofi

Anonym sa...

Vad härligt att ni fick vara hemma över helgen!

Jag stod faktiskt ute i trädgården igår och förundrades över att månen lyste upp så oerhört starkt. Vattnet var helt silvrigt och det kändes nästan magiskt ute.

Eran gård ser ut som ett julkort - ett varmt hemtrevligt hem fyllt av kärlek!

Kram på er båda!

Anonym sa...

Hej !!

Jag tycker mig se en Mats Sundin som bakar pizza.... Mitt hår har titta fram för första gången på....länge. Inte mycket att skryta med för är man mer än två meter ifrån mig syns det inte.
Härligt att du får vara hemma.
Håll basillerna stången och hoppas inte smaklökarna spårat ur helt.

Anonym sa...

Hej har oxå flat och kan vamt rekomendera färskfoder,när dom behöver lägga på sig lite.Ja även annars. Fina hundar ni har.

Mvh Elisabeth

Anonym sa...

Ok, nu har det ju hunnit bli lördagkväll men halva helgen är ju kvar så... Trevlig helg tillbaka till er!
Kram
Anna K

Anonym sa...

Kul att ni får en mysig helg hemma, vi blir lite avis på mängden snö - vi som är snögalna - men den kommer väl hit till oss oxå. Fredag - Idol - vad är det som händer?? Daniel ut - Andreas kvar.. What's up!?
Passa på och njut av söndagen oxå.

Anonym sa...

Hej!
Härligt med en helg hemma och vad fint ni har det!!!!! Gott med pizza och kul med idol, men fan, den här veckan åkte ju helt fel person hem!!!!!! Deppad...
Tusen kramar, Anne-Lie, Jack och Micka