torsdag 8 november 2007



Se det snöar, se det snöar, det var väl roligt, Hurra!
Vi fick glädjen att vara hemma då den första riktiga snön kom, underbart!
Lite snö till så kan vi göra snöänglar! :)

Resan till Umeå gick bra. Vi fick veta lite mer om transplantationen. Det mesta visste vi i och för sig redan men en del nyheter dök upp. Vi fick även se avdelningen som vi ska ligga på och träffa lite personal. I det hela en givande resa.

Idag har Arnold haft en skön hemmadag på gården. Jag har jobbat förmiddag och kom hem kring 13.30. Då vankades omedelbart en tur ut i ett vackert vinterlandskap med hundarna.

Ikväll har vi avnjutit en bastu till skenet av tända ljus och snart väntar hockeykväll i vardagsrummet.
Imorgon väntar provtagning på sjukhuset, värdena avgör hur helgen kommer att se ut.

Vi mår förhållandevis bra just nu. Informationen som vi fick i Umeå hade både positiva och negativa aspekter. Men vi fortsätter att fokusera på det positiva och hålla humöret uppe. Vi är övertygade om att mycket sitter i huvudet. I viljan. Det sägs att det sista som överger människan är hoppet. Det tycker jag är värdelöst. Jag hoppas inte. Jag vägrar lämna detta åt hoppet. Jag tror, jag vill och jag vet att detta ska gå bra. Så det så.

Igår när vi åkte till Umeå hade vi i vanlig ordning lite allsång i bilen (trots att Arnold är tondöv - det inbjuder till många goda skratt kan jag lova). En shlagerskiva hittade till cd-spelaren med en av mina favoriter från några år tillbaka, SAREK med "Genom eld och vatten" (Lyssna;
http://www.actionext.com/names_s/sarek_lyrics/genom_eld_och_vatten.html

Låttexten träffade mig än starkare än innan;


"För om du tappar modet och faller ner på knä kan du vila här hos mig
Som en klippa i stormen att luta dig mot
Och jag sviker aldrig dig
Jag ska följa dig genom eld och vatten
Över land och hav
Jag ska älska dig tills hjärtat slutar slå
Från det högsta berg till den djupaste av dalar ska jag gå
Genom tid och rum
Ja, alla mina dagar ska du få"

Ps. Arnold utlovar ett eget blogginlägg igen inom ett par dagar, håll utkik!

Husse och pojkarna i kvällssolen

Matte och grabsen poserar

Gården i vinterskrud

Lillen är inte längre så liten.
Stilig kille va'?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt med en liten glimt av "vardag" för er.Håll kvar vid målbilden med er tillsammans hemma nästa sommar!/Maria och gula faran

Malena sa...

Hoppas och håller tummarna för att ni är hemma i helgen!

Oavsett var ni är så önskar jag er en god och skön helg!
Kram!
/Malena

Anonym sa...

Härliga snöbilder!! Jag hoppas att ni har en bra helg! Roligt att det finns donatorer, håller alla tummar för att allt ska gå bra. KRAM