tisdag 4 mars 2008

Dag + 48

Vet inte om det var rätt att åka hem men. Jag är hemma. Hemma på gården. Med hundarna. Jag ska försöka samla krafter. Försöka må bra. Försöka njuta. Försöka.

I Umeå står det still. Situationen står still. Läget står still. Ingenting händer. Ingenting! Det är det som tär så hårt just nu. Att ingenting veta. Inte ha en aning om när vi får komma hem. Det är så många människor som påverkas men vi kan ingenting säga. Vi vet ingenting. Det är tungt.

Dagens CRP visar 212. De vet inte vad det är för infektion de tampas med. De hittar inga antibiotikan som hjälper. De säger att vi måste ta en dag i taget. Det är så mycket lättare sagt än gjort.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ring om du vill ses.
Kram.

Anonym sa...

Hoppas att det blir fint väder nu när du är hemma så du kan vara ute mycket och finna ny energi!! Tror och hoppas att det inte dröjer så länge innan ni är hemma i samlad flock!
Kram, Anna E

Anonym sa...

Tänker på er! Kram Tiina och Patrik

Anonym sa...

Beundrar er styrka,båda två!
Försök vila o ta det lugnt nu,töm hjärnan ett tag,sov...
Önskar er ett långt o lyckligt liv tillsammans!!!
/A

Anonym sa...

Försök njuta av tiden hemma med väder, vind, hundar och sömn. Ta ett glas vin ikväll och försök känna vardagen. Skumt när man längtar till vardagen. Man brukar annars längta efter allt annat än just vardagen. Men allt ställs på kant när man hamnar där ni är nu. och där ni varit alldeles för länge. Jag hoppas att det vänder snart!

Prata, prata, prata. Med varandra, med familjen och med utomstående.

Hoppas solen skiner på dig och hundarna uppe på gården idag!
KRAM!
/Malena

Anonym sa...

Ja vad är rätt och vad är fel. Oftast handlar det ju om att följa en känsla, som du gjorde med bussen före helgen och som du gjort nu. Hoppas nu att du finner de små stunderna av ro och avslappning. Om jag känner dig rätt så kan hundarna ge dig just det. Du har en lång väg kvar att orka. det är bra att du hämtar andan någon liten liten stund.
Stora kramar till er båda!!!

Cissi

Anonym sa...

"Jag påverkas av varje tanke jag tänker. Jag skapar den jag är med mina tankar. Jag är inte samma människa idag som jag var igår."

Kay Pollak (Endorfinerna)

Hittade dessa ord.
De är till dig Nina.

Cissi