tisdag 18 mars 2008

Dag + 62

Kortisblogg idag
Arnold mår ok. Lite smärtor i bröstet. Feberfri. CRP på 40. De övriga värdena har redan börjat sjunka lite av cytostatikan. Hemgång förbereds på all sätt och vis. Vi hoppas hoppas hoppas.

Jag tar bussen till Luleå nu om några minuter. Känns tungt att lämna Arnold men jag känner att jag både måste och vill åka hem innan han kommer hem. Förbereda huset lite. Återkommer till Umeå på fredagmorgon och hämtar Arnold. :)

Det medicinska börjar nå en nivå som är överkurs även för mig nu. Jag har hängt med bra hittills men då allt nu är så osäkert och ingenting följer den givna planen så är det svårt att förstå vissa bitar. Det vi förstår är att utgångsläget är dåligt. Prognosen försämrad. Dock finns det de som överlever ett återfall. Om de än må vara få. Så länge de finns så kommer Arnold att vara en av dem. Det är allt vi behöver veta.

Vi har tagit en kort promenad idag och sen spelat lite kort. Mitt mål var att trötta ut Arnold så att han sover när jag åker. Nu ser jag hur hans ögonlock blir tunga så jag känner mig nöjd. Arnold ville dessutom att jag skulle påpeka att han vann kortspelet. Det händer typ en gång på hundra att han vinner över mig i Chicago. Där har vi ett ypperligt bevis för att ingenting är omöjligt! ;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är tur att du redan läst på universitetet, Nina, och hittat din nisch. Annars hade du väl halkat in på sjuksköterskeprogrammet eller ännu hellre läkarlinjen efter detta.. :) (och nä.. hahaa.. missuppfatta mig inte och tro att jag inte tycker du skulle passa i sjukhusmiljö.. jag bara tänkte att det kanske skulle bli för mycket.. :) )

Anonym sa...

Det är tuffa tag för er båda. Detta är en av dom finaste bloggarna som jag har läst. Ni skriver så fint och ni är så otroligt nära varandra. Kämpa på bägge två!!!/elli (Malins mamma)

Anonym sa...

Ha en härlig påsk helg! Hoppas ni får fira hemma/Maria

Anonym sa...

Godkväll,
Jag tror som Ulrica att du Nina lätt hade kunnat hamna på sköterskeprogrammet!
Planering för hemresa, underbart. Hoppas nu allt går vägen. Jag håller tummar och tår och en faslig massa andra kroppsdelar :-)

Ta hand om er och varandra!
Kram från Malena

Anonym sa...

Hoppas ni får en underbar påskhelg trots omständigheterna. Ni är verkligen båda två fighters, ni ska bannemej fixa detta!

Vi håller alla tummar, klor, tår, tassar.. Ja allt som finns att hålla för er!