söndag 2 mars 2008

Dag + 46

Idag har vi varit här i 8 veckor (!!). 56 dagar. Det är galet länge. Galet.
Vi fortsätter att vara less. Uttråkade. Rastlösa. Vi har sån hemlängtan. Ni kan inte förstå.

Något annat galet är bussen som Lotta åkte med igår. Bussen som jag skulle ha åkt med om jag inte fått min onda föraning. Den krockade. Kan ni tänka er. Det är helt sjukt. Det gick bra för alla inblandade med det var en rejäl smäll som kunde ha slutat illa. Jag tror inte att det var meningen att jag skulle sitta på den bussen. En trafikolycka hade nog fått bägaren att rinna över för till och med mig. Det finns gränser för vad man orkar med. Just nu behövs det inte mycket för att man ska trilla över kanten.

De flesta har nog varit med om tillfällen då man känner att alla känslor bubblar så på ytan att minsta lilla får en att bryta ihop. Igår var en sådan dag. Trots att det som sagt bara var/är en bil så var det för mycket. Mest av allt blev jag ledsen och besviken över att helgen med Lotta inte blev av. En av de få glädjeämnen i livet just nu togs ifrån mig. Som sagt ursäktar jag mitt negativa inlägg men igår rasade jag. Lite grann. För en stund.

Arnold fortsatte att ha feber under gårdagen. Idag är han än så länge hyfsat feberfri. Han har inte varit på över 38 idag. Än. Det känns som att vi inte ens vågar tro att det vänder nu. Vi har blivit besvikna så många gånger. Det tär för mycket att gång på gång hinna hoppas för att sedan krossas. Nu väntar vi bara. Vi tror ingenting. Värdena idag visar HB 93. LPK 6.9. TPK 33. CRP 213.

Idag är min mamma och min syster Anna och städar vårt hus. Hur tokigt är det egentligen. Att någon annan ska städa vårt hus. Nu är det dock så. Huset måste vara välstädat när vi kommer hem. Oavsett när det blir. Lika bra att få det gjort. Så står det klart och väntar på oss. Nu kan vi åka hem när som helst. Tusen tack mamma och Anna för hjälpen. Vad jag är lyckligt lottad med en så fin familj som alltid ställer upp. Ni är helt fantastiska.

Min kväll blev helt ok igår trots allt. Det är tur att jag har fina vänner. Anneli ryckte ut som en vän i nöden. Middag på kinarestaurang följt av en stor godispåse och schlager hos henne. Som bonus fick jag kela med deras nyhämtade valp. En Kuta. Vorstehtjej på 8 veckor. Urmysigt.

På tal om valp. Vi planerar. Längtar. Det kommer att flytta in en Tromb hos oss. Snart hoppas vi. Tromb kommer att vara en flat dock. Inte en setter som vi pratat om tidigare. Settern får vänta något år. Jag sitter och lusläser stamtavlor. Kliar mig i huvudet. Klurar. Planerar. Fantiserar. Njuter. Mest av allt njuter jag. Det är underbart att hänge sig. Att fullt ut gå in i en annan värld för en stund. Dessutom är det underbart att tänka på framtiden.
Vi längtar efter att få välkomna en ny liten herre i flocken. Erbjuda honom den fantastiska boendemiljö som gården ger. Få överösa honom med kärlek. Få hopp om livet igen.

Bilden ovan visar en drygt 8 veckors Bailey. Sötare än socker.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!!
Vilken helg det vart..ojoj
Nu har jag gjort ett avbrott på mitt soffliggande och tog mig till mamma och pappa och åt men nu är jag tillbaka på säker mark i soffan igen efter alla äventyr...haha
Trist som f-n att de blev som det blev.Jaja ingen ide att ha ångest längre att jag for åt fel håll men men...suck
Vi ses snart ändå!!
Tror på en schlager-final i Jämtön.
Nu är de snart Singing Bee som gäller för mig.
Kram på er

Anonym sa...

hej

det var nog så att det inte var meningen att du skulle åka med den bussen..hoppas lotta mår bra efter sitt äventyr..

kram Eva

Anonym sa...

Oj, vilken tur att du inte åkte med den bussen! Och vilken otur med eran bil och att Lotta inte kom fram till Umeå! Men du, oturen kommer att vända, även om det kanske inte känns så just nu.... Vad spännande med en till hund! Kan tänka mig att det skingrar tankarna lite. Håller tummarna för att ni får komma hem snart! Kram från oss i Åkersberga!

Anonym sa...

Kom ihåg att ingen FÖRTJÄNAR sjukdom och eländes otur. Motgångar - stora som små har en förmåga att drabba alla för eller senare. Jag får bara så ont i hjärtat av att ni drabbats så hårt och att allt känns så tungt just nu. Men ni har sett den, och kommer snart se den igen - den lilla skärva av ljus i mörkret, som bländar och värmer och som ger ny kraft och nytt hopp. Hoppas just denna måndag får vara en sådan dag.
Kramar i massor!

Cissi

Anonym sa...

Hehe, mycket snack om 8 veckor i bloggen nu ;) Jag tycker inte du skall be om ursäkt att du öser ur dig en massa "negativt" (som du själv skriver).. det är väl därför bloggen finns? För att lyssna och svälja det du själv inte orkar med. Dessutom förefaller du mer mänsklig som rasar ihop och erkänner det.. det gör att du återigen kan resa dig. VI som läser tror på dig. VI tror på ER. Många kramar!!

Anonym sa...

Hej..Sänder en hög med kramar till er båda.Ligger här i min säng både med ett leende på läpparna och tårar i ögonen.Har inte varit in och läst fören nu,blev rek av en vän.Inne på mitt 7:e år av upp oner gångar.Dock ingen form av cancer,men sjukhus vistelse m.m.Väldigt bra skrivet,kommer fortsättningsvis följa er väg mot den underbara vardagen.Carpe diem (försöker )jag leva efter.Erika