lördag 29 mars 2008

Dag + 73

En hyfsad dag utifrån förutsättningarna.

Arnold mår fortsatt bra. Värden idag visar HB 70 (blod har stått på menyn). LPK 0.4. TPK 21. CRP 32. Han har stora bekymmer med maten dock. Får knappt i sig något alls just nu. Inget sug och kväljningar av bara tanken på mat. Han väger 65 kg idag, minst 13 kilo mindre än han ska och brukar. :(

Vi har varit på en kort sväng även idag. Vädret bjöd på vind och hagel så det blev en tur i bilen. Jag passade också på att shoppa lite till. Kan bli dyrt det här med att ha bil här i Umeå. ;) Idag blev det ett par gore-tex skalbyxor som satt som gjutna. *nöjd*

Nu i eftermiddag/kväll har vi haft en spelturnering. Tänk er två inbitna tävlingsmänniskor i ett litet rum. Varning! Det blev en sjukamp och vinnare i varje gren presenteras nedan.

UNO - Vinnare Nina
(trots att jag spelade efter fel icke-gynnande regler ett tag)
MaxiYatzy - Vinnare Arnold
(händer typ aldrig, jag är evig stormästare egentligen)
Geni - Vinnare Nina
(efter en jämn omgång bör tilläggas)
TP Musik - Vinnare Nina
(som sig bör, vart dock svettigt då Arnold ledde stort ett tag)
Matsermind - Vinnare Arnold
(Mycket tur i denna match)
OrdYatzy - Vinnare Arnold
(skrällvarning)
4 i rad - Vinnare Arnold
(Förväntat, jag hatar 4-i-rad *mutter, butter*)

Resultatet blev alltså 4-3 till Arnold. Jag kräver mycket snar revansch!

Nu väntar det nya programmet på 4:an "Körslaget". Jag är en evig och hängiven musikprogramstönt så jag tänker bänka mig :)

Trevlig helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad glad jag blir när jag läser att ni haft fina dagar hemmavid. Jag hoppas att dessa dagar gjort er båda gott. Nu är det bara till att kavla upp skjortärmarna igen och ta nya tag. Kramar från Cissi

Anonym sa...

Åh vad ni har haft det bra! Jag viste inte att det fans tp musik!!!
Jag har spelat kalaha EN gång med Åke. Jag vann!!! Därför spelar jag det aldrig mer med han. Ha ha!! /Elli
(jag är en fruktansvärt dålig förlorare)