fredag 21 mars 2008

Dag + 65

Vi är hemma. Vi saknar ord. Känslan går inte att beskriva.

Då vi kom hem hade påskharen varit på besök och lämnat ett jättestort påskägg på trappan. Våra underbara vänner Jenny och Johan hade agerat kurir åt påskharen och ägget var fyllt med en massa godsaker för både kropp och själ. Även hundarna fick påskgodis. Jag vart så rörd och varm om hjärtat. Ni är helt fantastiska.

Igår fick vi ett gigantiskt påskägg från företaget Arnold arbetar för. Det innehöll galet mycket godis. Mestadels choklad. Mina ögon lyste då vi öppnade det tillsammans idag. Synd att Arnold inte har något godissug. ;) På köksbordet står även en vacker påskblomma som vi fick från Arnolds arbetsplats där även jag arbetat och har många vänner.

Idag vill jag också bjuda på två ordspråk. Hämtade ur två fina ordspråksböcker som jag fick med posten häromdagen.
Tusen tack Malin.

"Vi lever alla under samma himmel
men alla har inte samma horisont"
(Conrad Adenauer)

"Livskvalitet är förmågan att uppskatta det du har just nu,
istället för att gräma dig övder det du saknar"
(Karin Olofgörs)

Slutligen vill vi önska er alla en fin påskhelg.
Njut av livet, naturen och av varandra är vår uppmaning. :)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att läsa att ni kom hem tillsammans iaf. Blev orolig att det skulle hända något i sista stund. Ha en härlig tid hemma/Maria

Anonym sa...

Är det några som ska njuta så är det ni!!! Njut, lev, känn, varandra, huset, luften och livet!

Glad påsk kära Nina och Arnold!
Kram från Malena i ett snöigt Småland

Kajsa sa...

Vilka underbara bilder på dej och hundarna! Nu hoppas jag i djupet av mitt stora hjärta att nifår en fin och skön helg tillsammans! Du får nog spara lite gotta till Arnold som han kan äta när gottalusten kommer tillbaka.../Stor och varm kram till er båda!!!

Anonym sa...

Vilken känsla det måste varit att svänga in till ert hus... Egen säng och inga "jobbiga" sköterskor som tjatar. Bästa sättet att ladda både själ och kropp !!!

GLAD PÅSK !!

Stefan

Anonym sa...

Hej

Hoppas Ni får en härlig påskhelg
hemma.

Glad Påsk
Eva

Anonym sa...

jag hoppas att ni får en härlig påsk på eran härliga & underbara gård !

Kramar till er !

Hej från Malin

Anonym sa...

Vilken rolig läsning! Hoppas ni får en helt underbar helg.
..och vilka fina vänner ni har! Inga dåliga överraskningar som väntade er när ni kom hem...
Trevlig fortsättning på påsken!
Kram, Anna E

Anonym sa...

Man är rik när man har vänner!!!
Glad Påsk!/elli

Anonym sa...

Det var ju otroligt roligt att ni kom hem till ert fina hus och får fira påsken tillsammans, hela familjen! Hoppas ni får många goa påskägg fyllda med både godis och värme!

Kram

/Agneta

Mia sa...

Vad varm jag blev när jag läste att ni är hemma. Det är nog en bra medicin till Arnold.

Njut av helgen och må så gott!