torsdag 13 mars 2008

Dag + 57

Jag kom till sjukhuset kring midnatt igår. Därav denna sena uppdatering. Jag hoppas att ni inte hunnit bli alltför oroliga.

Det har gått bra att jobba. Vi har arrangerat en stor mässa som vi planerat och arbetet inför i flera månader. Känns skönt att nu lägga den bakom sig och konstatera att allt gick bra. Eller att allt gick bra är nog en överdrift. Tydligen tycks vi inte ha nog med elände och strul just nu. Vår andra bil beslutade sig nämligen också för att lägga av som grädde på det eländiga moset vi lever i. Jag kände återigen att gränsen var nådd för vad man faktiskt orkar handskas med på en gång. Men vad är alternativet? Att lägga av? Så jag valde att bortse från bilen och jobba på som vanligt och låtsas att livet var frid och fröjd i några dagar. Det lyckades jag med sådär. I efterhand tror jag att de senaste veckorna kommer att vara något av en dimma för mig. Autopiloten är påslagen dygnet runt. Jag är fysiskt närvarande men mentalt har jag en overklighetskänsla och varken tänker eller känner.

Arnold har haft en lite turbulent start på veckan. Han fick en stor vätskesamling i ena lungan och har fått dräneras för att bli av med den. Detta har medfört mycket smärtor men idag verkar smärtorna ha lättat markant i och med att vätskan är bortsugen. Han är så gott som feberfri. CRP visar idag ett all-time-low på 72.

Det känns tråkigt att erkänna att vi inte jublar. Att vi inte vågar tro att detta är den slutgiltiga vändningen. Vi har blivit brända så många gånger. Så fort tanken om hemgång slagit oss har vi blivit slagna på fingrarna. Så vi tar denna vändning med ro. Förberedda på att det fortfarande kan skita sig. Jag vet att det är tråkigt. Jag är ju en inbiten optimist. Jag känner inte igen mig själv i tankesättet men det känns enklare. Enklare att inte jubla än att jubla och tvingas ta tillbaka det.

Vissa framtidsplaner känns dock uppmuntrande just nu. Bland annat surfar vi runt och planerar att köpa husvagn. Bilsemester i Sverige, here we come! Dessutom kommer förhoppninsgvis vår Tromb att födas inom en mycket överskådlig framtid vilket får mig att att bli varm om hjärtat och le av längtan.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Va skönt att höra om CRP:t :-)
Då är det förhoppningsvis därifrån snart även om det blir mellanlandning i lånelägenhet.
Ja tömma lungan är inget vidare....Det kommer sjukt mycket och jag blev förvånad att det var så likt kiss....man tänker ju sig typ lite slemmigt vatten.

Fortsätt så här nu !!!
Glöm inte svänga förbi fjollträsk i sommar !!!

Stefan

Anonym sa...

hej

CPR:t under hundra de är bra jobbat.

kram eva

Anonym sa...

Crpt på väg åt rätt håll! Hoppas ni snart får se en definitiv vändning/Maria

Anonym sa...

Kul att träffa dig igår Nina. Du är dig så lik och ändå har så otroligt mycket hänt med dig. Du fanns i mana tankar hela eftermiddagen och kvällen.
Trots att ni är rädda för att glädjas, är det positiva nyheter jag läser. Dags att titta på träningsoveraller och portabla grillar! Been there, done that, got the t-shirt!

Kram C.

Föresten är mitt lik till merca till salu. Du som åkt så många mil i den kanske är intresserad nu när era bilar ger upp! :)
sedan några dagar kör jag VW Golf!

Anonym sa...

Jag vill också ha HUSVAGN!!!

Anonym sa...

Jag vill också ha husvagn!! :D Håller tummar och tår att de positiva nu håller i sej och att de VERKLIGEN vänder mot bra! Kramar!!

Anonym sa...

Vilket härligt lågt CRP!

Husvagn! Hundvalp! Framtid! Lovely!

Kram!
/Malena

Anonym sa...

Tänkte på en "norsklåt" -Han har den Fettaste vagnen på campingplatsen många mil den kallas ute dassen, de var han som köpt gasgrill först.......
Härligt att läsa om CPR:t.
Kram På er!
Tiina o Patrik

Anonym sa...

Nu är det utförsbacke som gäller, gläds över att du feberfri och lågt Crp-värde, det känns säkert lite lättare i kroppen och knoppen om man inte har en ständig feber som drar i en. Tänk på att det finns ingenting som är omöjligt, bara en massa möjligheter. Tänker på dig/er ofta och ber er försöka tänka positivt. kram på er. häls. Josefine E

Anonym sa...

Skönt att crp:t sjunkit så mycket, hoppas det håller sig lågt nu!
Tänker på er varje dag!!