fredag 14 mars 2008

Dag + 58

Idag har vi haft besök av Therese och Nicke från Åkersberga. Jag och Therese lärde känna varandra via internet och hunderiet för ca 6 år sen. Vi har träffats årligen sen dess, senast hälsade jag och Arnold på dem i april förra året. Jätteroligt att ni tittade förbi. Vi ser framemot att ses mer i sommar!

Tack vare vårt planerade husvagnsköp så kommer vi att åka runt på diverse hundaktiviteter runt om i landet. Vi har nämligen inte planerat matchande träningsoveraller och träskor på campingplatser. *haha* Husvagnen blir snarare vårt portabla hem som förenklar resor till och från hund- och friluftsaktiviteter som vi intresserar oss för. :)

Här får vi fortsatt positiva värden. HB 91. LPK 4.1. TPK 106. CRP 54. Febern håller sig också väck. Skönt. Dock har Arnold smärtor i bröstet. Nu på höger sida. Vänstersidan dränerades ju i början på veckan. Lungröntgen visade att han inte har vätska i höger lunga. Snarare kan det vara så att han har för lite vätska vilket gör att hinnorna gnids mot varandra och orsakar smärta. Det hugger till som knivar så fort han rör på sig så dagen har tillbringats i stillhet. Förutom smärtorna så mår Arnold ganska bra just nu. Bättre än på väldigt, väldigt länge. Underbart.

Idag tvingades jag ringa och förlänga min sjukskrivning. Vi minns hur vi skrattade då jag blev sjukskriven i tre månader, till mitten på mars. Så länge kommer det ju aldrig att behövas tänkte vi. Ack så fel vi fick. Nu förlängdes min sjukskrivning en månad. Det måste räcka. Jag hoppas att inte försäkringskassan sätter några käppar i hjulet. Jag har inte haft några problem med dem hittills vilket jag känner mig tacksam över.

I helgen åker jag nog hem och ser schlagerfinalen och hämtar hit en bil. Vi hoppas ju så innerligt att hemfärden närmar sig och vill ha en bil startklar på parkeringen. Kanske kan vi också ta någon liten biltur under nästa vecka och se världen utanför. :)

Trevlig helg!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig läsning som andas optimism! Roligt :-) Ni är sååå väl värda vart enda framsteg.
Hoppas ni får en bra helg, båda två och att rapporterna snart lämnas från ert hem!
/Anna E

Anonym sa...

Härligt att den goda trenden håller i sig!/Maria

Anonym sa...

Vaddå? Måste man inte ha matchande träningsoveraller och träskor om man har husvagn? ;) Som sagt...jag vill också ha husvagn. Trevlig helg på er båda 2.

Anonym sa...

Håller med Jenny om overallerna, klart ni måste ha matchande...haha
Jag vet hur det är för det hade vi...hehe
Vill oxå ha husvagn...så avis.

Åh nu är de snart melodifestivalen :-) Så skoj att vi får se finalen tillsammans.:-)
Kommer nog bli väldiga diskussioner om vem som ska vinna. Heja Perelli :-D !!!!

Nu ska vi ut med skotern, idag får jag bara åka :-( fast det är väl säkrast både för mig och skotern...

Ha en bra resa så ses vi snart.
Kram på er!

Anonym sa...

Hej.
Vi hoppas att ni kommer och hälsa på oss också i sommar. Vårt första jobb har varit varje morgon att titta om ni skrivit hur ni mår och nu hoppas vi att ni snart får komma hem.

Häls. mormor och morfar

Anonym sa...

Det är ju underbart!!
Man blir verkligen glad när man läser att värderna blir bättre o bättre.Allt ordnar sig,ni mår snart som kung/drottning i eran husvagn med underbara hundar kring fötterna!!
Beundrar eran styrka o kärlek till varann!
//Anki

Anonym sa...

Jag följer er dagligen och gläds med era framsteg mot totalt tillfrisknande. Jag önskar er allt gott, ni är så mysiga tillammans och jag vet att det kommer att hjälpa er att bli helt friska och glada inom en snar framtid! Nu är snart våren här med sol och värme vilket kommer att ge er extra energi!!

Kram

/Agneta