söndag 30 mars 2008

Dag + 74

Om man vill bota sin hundabstinens. Man är i desperat behov av något att göra i en ny stad. Om man inte kan träffa människor. Man både måste och vill vara utomhus. Vad göra?

Låna en pudel! :)

Idag förgyllde vi dagen genom att åka till Camilla och låna hennes söta dvärgpudeltik Jonna några timmar. Vi tog en promenad på ca 1,5 timme, lekte lite, kelade och hade skoj. Sen behöll vi henne en stund extra och åkte en liten runda med bilen, då fick Jonna ligga och sova i min famn. Urmysigt. Tack för lånet, Camilla! :)

Vi kan ju tänka oss att ha en liten pigg hund som komplement till flattarna. Pudeln ligger som en het kandidat. Främst Arnold har flaggat för just pudeln. Efter denna dag är vi faktiskt än mer övertygade om att just en pudel skulle kunna tillföra vår flock något. Bailey, Peak, Tromb och....? Ja, vad ska pudeln heta? Vi tänker oss något maffigt med pondus. Den lille ska ha det största namnet. Tips välkomnas!

Efter pudellånet var vi sugna på mer skoj innan vi skulle måsta återvända till sjukan. Vi åkte till Hissjö och träffade Anneli och Erik och deras två vorstehtjejer, Speja och Kuta. Vi var givetvis bara utomhus. Stod och pratade på en solig parkering. Man tager vad man haver. :)

Arnold mår så bra just nu. Detta har medfört att vi börjat klia oss i huvudet och undra vad tusan vi gör här egentligen. Lyckligtvis undrar många sköterskor detsamma och är med oss i kampen om hemgång. Vi ska ställa läkaren mot väggen imorgon och ifrågasätta det faktum att Arnold är inlagd? Kunde vi inte lika gärna vara hemma i nuläget?

Den största risken just nu är infektion. Det kan slå till väldigt snabbt. På en halvtimme kan han ligga i hög feber och frossa. Då har vi ju dock nära till sjukhuset i Luleå. Nästa risk är GVH, det kan dock inte komma innan märgen återhämtat sig efter cellgifterna. Alltså förmodligen inte på minst en vecka. GVH kommer dessutom inte i en akut variant över en natt. Detta gör att vi tycker oss kunna vara hemma i väntan på en eventuell infektion eller så småningom GVH. Vi tvingas säkerligen åka hit för att visa upp oss och ta prover två gånger i veckan. Vi har 30 mil enkelväg till Umeå men det kör vi så gärna. Vi offrar gärna två dagar på en vecka för att på så vis få vara hemma 5 dagar. Ingen tvekan.

Så håll tummarna för oss imorgon då vi ska försöka föra fram vår talan inför de beslutsföra! :)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig bild av Arnold och Jonna. Vi håller tummarna att ni får åka hem i morgon.

Stor kram till er båda

Anonym sa...

Varsågoda! Det var roligt att Jonna kunde underhålla er lite idag. Som jag sa så brukar hon ha den effekten på folk att man vill ha en likadan. :) Det är bara ni hämtar henne fler gånger om ni blir kvar här.

Anonym sa...

Ojoj det blir till att hålla tummarna ja! Klart ni ska vara hemma. Ni är väl egentligen MER isolerade hemma?

Hoppas på hemgång!

Kram på er!
/Malena

Ps Pudel??! I så fall måste den ju heta Rambo. Typ :-)

Anonym sa...

Klart ni ska vara hemma! Håller tummarna för er i morgon!!!

En pudel säger ni...hrm...

En Goliat kanske :-)

Eller: Grim, Jago, Joker, Jum-Jum, Jäger, Kaxe, Kvick, Lakrits (om han är svart)

Jag älskar verkligen hundnamn, så jag återkommer nog :-)

Kram Kram

Anonym sa...

Underbart att läsa om er vistelse hemma och jag håller alla tummar för att ni snart är i ert fantastiska hus med hundarna igen!
Kramar Mirjam

Anonym sa...

Min tumme är blå :)

Anonym sa...

Tjena! Arnold och Jonna passar bra ihop!!!! Jag tycker ni ska kolla upp Chinese crested powder puff innan ni bestämmer er för pudeln. Det är superhäftiga hundar. Framåt, pigga och roliga!!! Jag är djupt impad av min dotters Tuva!
Håller tummarna för hemgång idag!!!!
Massor av kramar, Anne-Lie, Jack och Micka

Anonym sa...

Hej !!

Jag hamnade hastigt och lustigt på sjukhus i lördags därav inga kommentater på ett tag. Kan bara instämma att fy bubblan för att vara tillbaks. Finns inget som gör en så sjuk som sjukhus. 15 kvadrat och en sketen teve. Det var en misstänkt GVH mot tarmen som visade sig vara magsjuka från jobbet så jag är hemma igen :-)
Mitt namnförslag blir Apollo även om Goliat som jag läste innan i kommentarerna vore hedrande ;-)

Stefan

Anonym sa...

Jag kom o tänka på ett namnförslag till er lille pudel. Om ni ska ha en Tromb, kanske ni vill även ha en liten Storm eller en liten Dunder? :)