fredag 8 februari 2008

Dag + 23
Vad är det för en dag?
Är det en vanlig dag?
Nej det är ingen vanlig dag för det är Baileys födelsedag
Hurra, Hurra, Huraaa.

Älskade bruna drömmen fyller fem år idag.
Han är min drömhund. Han är alltid glad. Alltid redo. Outtröttlig. En underbar hund att arbeta med. Vill alltid vara till lags. Älskar att få kommandon. Vill förstå. Vill samarbeta. Älskar arbete. Älskar livet.
Önskar så att vi kunde vara hemma och fira honom. Jag har bett mamma och pappa att fixa en tårta åt honom. (fjantigt, jag erkänner)
Man köper burkmat (typ VOV) och lägger upp på en tallrik och garnerar med ostbågar. Voilá, en hundtårta som garanterat gör succé. :)

Jag saknar hundarna jättemycket. Idag tog jag en promenad i det fina vädret och kände hur mycket jag längtar efter att träffa dem.
De är verkligen en del av min familj. En del av mig.

Här går det stadigt åt rätt håll.
Ultraljud av hjärtat idag visade att vätskan finns kvar men har inte ökat.
Dagens värden visar: CRP 185. LPK 1.4. TPK 12. HB 81.
Både blod och trombocyter har stått på menyn idag. Dessutom har man idag tack vare de vitas tjusiga framfart tagit en diff i samband med blodprovet. Då får man veta mer exakt vilka typer av vita blodceller som kommit så starkt. Man vill att de neutrofila ska komma då de påverkar immunförsvaret mest. Diffen idag visade att de neutrofila låg på 1.1. Det är jättebra!

Idag har Arnold varit på sightseeing i sjuhuset. Han har varit ner på ytterligare en CT, skiktröntgen. Han berättade att han då sett solen för första gången på över två veckor. "Jag fick en sån fruktansvärd hemlängtan" konstaterade han.

Vi har bägge två rejäl hemlängtan nu.
Kanske för att hemfärden inte längre känns så fjärran.

Nu väntar helg. För oss gör det detsamma. Dagarna ser likadana ut vare sig det är tisdag eller lördag. Jag funderade igår på hur ensam jag känner mig. Jag är en social person och denna tid är utan tvekan den mest ensamma jag upplevt i mitt liv. Kanske inte mentalt. Jag vet ju att jag har en hel del människor som tänker på mig och finns där för mig. Rent konkret dock så har jag aldrig någonsin tillbringat så mycket tid ensam som nu. I helgen börjar melodifestivalen. Som den schlagernörd jag är så saknar jag sällskap framför tv:n en sån gång. Jag längtar efter att umgås med människor igen. Med familj och vänner.
Jag saknar er.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hei

Olemme niin iloisia sinun ja Arnoldin puolesta, että vastaamme omalla tunnekielellä.Nyt rupeaa päivä paistamaan jo risukasaankin, sanotaan suomessa.
Käy vaan joka päivä kävelylenkillä ja syö hyvin niin jaksat sitten kotona ulkoilla Arnoldin kanssa

Mummo ja Ukki

Anonym sa...

Vi saknar dig/er också jättemycket. Bailey ska få sin "tårta" idag efter maten. Det är väl så det brukar vara med "barnen", först mat och sen godsaker. De andra får väl också vara med på "kalaset". Härligt att värderna går stadigt åt rätt håll.

Stor kram till er båda

Anonym sa...

Hejsan kära vänner!

Vi blir väldigt glada när vi ser att värdena stiger dag för dag.Att Arnold snart är på benen igen.
När tröttheten är ett minne blott.
Och att du kan börja äta snart. Och att du blir lätt om hjärtat igen.

Vi förstår att Ni längtar till huset och hundarna. Men Nina Ni är
snart där. Vårvintern är en fin årstid.

Många kramar till Er båda.
Vi i G-stad

Anonym sa...

Oj, en födelsedag som ni inte får vara med och fira. Men vi är helt säkra på att Bailey får sin tårta - även om det kanske inte är nån tröst. Vi förstår känslan....;-))

Men, vi ser att värdena går åt rätt håll - TOPPEN!! Och hemlängtan kanske man får tolka som nåt positivt - då börjar Du/Ni känna att det närmare sig!!! Visst är det så?? Snart, ganska snart är Du/Ni där!!

Ida skickar en stor flatte-puss (Ni vet säkert vad det innebär ;-))

Anonym sa...

Grattis till Bailey på hans födelsedag!! Här firas oxå hundarnas födelsedagar ordentligt. Grattis oxå till de vitas framfart! Hoppas allt håller i sig och att det nu bara blir stadigt bättre. //Camilla o Juha

Anonym sa...

GRATTIS till Bailey på 5-års dagen!! Tänk att det redan har gått nästan 5 år sen du var och hämtade honom! Jag kommer så väl ihåg när vi skjutsade er till Arlanda. =)

Härligt att värdena går åt rätt håll! Det verkar som det börjar vända nu och förhoppningsvis är det dags för nerförsbacke.

Nu är det äntligen dags för Melodifestivalen!! Jag hoppas att E-Type/The Poodles har en bra låt, för jag hoppas att dom kommer att gå vidare. =)

Kram från oss! Nicke hälsar!

Anonym sa...

härligt att se att det går framåt, saknar er närvaro, hälsningar jonas linda moa filip

Anonym sa...

Vi saknar ER också!!!

Mirjam sa...

Grattis till Bailey på födelsedagen!

Förstår att du måste känna dig ensam, det är ju ne mycket speciell situation som ni befinner er i, men förhoppningsvis så får ni snart vara med era nära och kära igen!
Kram

Anonym sa...

Grattis Bailey på din födelsedag nu är du liksom nästan lika vuxen som jag. Grattis eller vad man ska säga även till hussen. Fina värden på de vita och ett CRP som börjar på en etta! Kram från Tant Labrador (och matten)

Anonym sa...

Grattis finaste Bailey!

Det hörs i dina texter att det är tyngre nu. Mer funderingar och mer hemlängtan. Inte konstigt att ni börjar tröttna...

Försök hålla modet uppe nu och gläds åt provvärdena som ju bara verkar bli bättre och bättre!

KRAM!
/Malena

Anonym sa...

Halloj!!

Hoppas Bailey vart nöjd med sin tårta igår. Jag fick dock en lite smaskigare variant hos min mormor som oxå fyllde år igår..

Kanske inte är så länge kvar där borta för er när värdena går framåt som dom gör nu..hoppas iaf det.
Vill ha hem er snart :-)

Hm jag undrar hur det ska gå ikväll, en schlagerkväll utan Nina :-(
Jaja vi hörs kanske under kvällen för att kolla läget.
Vi fick in Singstar schlagers på jobbet igår så du vet vad som väntar sen. Arnold kan ju oxå vara med...hihi.

Nu är det jobb som gäller för mig.

Saknar er massor!!
Kram

Anonym sa...

Hej å hå!
Härligt med de "vitas" framfart, kom ihåg att detta bara är en period i livet,även om den sociala biten känns tung nu.
Igår kväll blev det inget skrik från Gustav, jiihaa, måste ha varit hamburgaren...
Må så gott så hejar vi ikapp med Schlagers ikväll...
Kramizar//Ingela, Claes, Andreas o Gustav