söndag 24 februari 2008

Dag + 39

Idag är en bra dag! :)
Vi har haft besök av mina fina föräldrar och bröderna bus.

Jag och mamma åkte och shoppade lite i några timmar medan Arnold hade sällskap av min pappa. När vi var färdigshoppade mötte vi upp pappa och Arnold utanför sjukhuset och tog en dryg halvtimmes promenad med hundarna. Flocken var tillfälligt samlad. Underbart.

Hundarna är verkligen en enorm källa till glädje. De ger energi. De ger kärlek. De får en att le. Alltid. För mig är hundarna en livsstil. En livsstil jag älskar.

Dagens värden visar HB 85. LPK 4.3. TPK 20. CRP 117.
Arnold känner sig lite halvskum idag. Han känner en märklig oro i kroppen. En obehaglig fysisk oro. Tempen pendlar kring 37-38. Han tappar lite för mycket vikt. 73 kg visar vågen. Besöket och träffen med hundarna gjorde dock gott för den mentala biten.

Tusen tack mamma och pappa för besöket och den energi som det medförde. Och tusen och åter tusen tack för att ni tar så väl hand om hundarna. Vad skulle vi göra utan er.

"Kan man glädjas för lite har man mycket att vara glad för"
Dagens ordspråk slog huvudet på spiken då jag med världens bredaste leende öppnade kuvertet med mitt nya visa-kort. Motivet på kortet hade jag valt själv. Bailey med en and i munnen. Så fint!

Bilden nedan är en favorit. Bröderna Bus vintern 2006.


6 kommentarer:

Anonym sa...

Att läsa om er dag får även oss att le!!!

Anonym sa...

Vilken fin dag ni verkar ha haft! Ja hundarna blir man alltid lyft av. Ha det bra båda två/Maria

Anonym sa...

Vilken härlig läsning. Vilka gulliga föräldrar du har som kom hela den långa vägen ner till Umeå för ett par timmars besök. Och att de dessutom tog med sig Bailey och Peak så att Arnold fick träffa dem efter många veckor, det måste ha varit hur härligt som helst! En dag att tänka tillbaka på då det känns tungt.
Hoppas att det inte dröjer så väldigt många veckor nu innan Arnold är piggare och får kommma hem.
Kramar Anita

Anonym sa...

Det är verkligen en bra bild på hundarna! Låter som ni haft en bra dag med kraftsamlande. Skönt!

Hoppas Arnolds obehagskänsla vänder snart.

Måndag imorgon, jag HATAR måndagar.


KRAM!
/Malena

Anonym sa...

Hej på er!
Vad härligt med besök av både Ninas föräldrar & hundarna! Vad snällt av dom att åka ner och hälsa på! Dom ställer verkligen upp! Hoppas besöket har gett lite ny styrka! Ni får verkligen uppleva vad det innebär att ta 1 dag i taget. Om ni är kvar när vi kommer till Umeå, kanske vi kan ses? Kram från Therese & Nicke!

Mirjam sa...

Åh vad mysigt med besök och vovvarna kom också! Underbart stärkande ka jag tänka mig :).

Hoppas oron försvinner. Kram