söndag 10 februari 2008


Dag + 25

Grattis hjärtat mitt på födelsedagen. 32 år idag.

Följande text stod på presentkortet som Arnold fick av mig imorse tillsammans med en inspirerande bok och en buff.

I augusti ska vi i fjällen vandra
I tältet mysa med varandra
Nu är vi anmälda, ingen återvändo finns
Att komma i form, det tror jag hinns
Att det blir trevligt, det är givet
Vårt lag döpte jag till ”Leva livet”

Fjällräven Classic – Sveriges första friluftsklassiker
Nikkaluokta – Abisko 110 km
Start 8 augusti 2008


---------------------------------------------------------

Jag gick detta lopp 2006 tillsammans med en vän.
Då gick vi för guld. På tre dygn. Max 72 timmar. (vår tid blev 68.07)
Denna gång är min tanke att vi satsar på att gå för brons. På 5 dygn.
Som en födelsedagspresent till Arnold har jag anmält oss redan nu.
Jag vill att loppet ska fungera som en sporre, som ett mål och som ett bevis på min tro om att vi kommer att vinna över leukemin.

Jag klurar också på lite ideér om hur vi ska kunna vandra i blodcancerns tecken och/eller använda vår vandring för att lobba för fler blodgivare. Jag har även bjudit med Stefan som kommit en bra bit på vägen i kampen mot leukemin. Classe, vad säger du, är du med?

http://www2.fjallraven.com/classic/

Idag väljer jag att strunta i värden och sjukdomsinfo. Jag vill bara be er att skicka varma, stärkande tankar och gratulationer till min kärlek.

Han leve, hipp hipp...

32 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Arnold!!!!!!

Peak och Bailey gratulerar också husse på födelsedagen.


Stor födelsedagskram från Leena, Jussi och hundarna

Anonym sa...

Han leve Hipp Hipp Hurra Hurra Hurra Hurra!

Vilken jättebra present. Leva livet... Inlägget fick mig, återigen, att gråta. Men idag ska vi inte gråta för idag är ingen vanlig dag. Idag är det FighterArnolds födelsedagsdag!!!

Ha en jättebra dag!
KRAM och GRATTIS!
/Malena

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen Arnold!!! Vilken bra present du fick av Nina, något att se fram emot! Ni kommer fixa det! Ha en bra dag
Kram Sofi

Kajsa sa...

Grattis på födelsedagen!!! Sicken kanontjej du har som fixat en sån härlig present!!! Vi ser fram emot härliga bilder från er resa!!!/Kram till er båda!

Anonym sa...

Grattis på den stora dagen
hoppas du kan få lite tårta i magen.

Efter sommaren klättrar vi i berg
och på tävlingen sätta färg.

Du och Nina på vandring maxar
Stefan långt bakom flaxar

Han är inte van att knalla
är rädd för att i en ravin falla.

Så när vi målet ser
går inte Stefan mer

utan han på Arnolds axlar sitter
och lovar att inte vara bitter.

En stockholmare som knallar i fjällen är redo på att ta den smällen.

Ha en bra födelsedag !!
Stefan

Mirjam sa...

Grattis Arnold på födelsedagen!!
Kram Mirjam

Anonym sa...

Stort GRATTIS på födelsedagen Arnold.
Hoppas du får en bra dag!(så bra den nu kan bli på ett sjukhus;)
~Anita

Anonym sa...

Grattis din gamla räv! Hoppas att den blir bra din dag trots allt!! Tur att du har Nina vid din sida iaf. kram kram

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen! Vilken härlig sporre presenten är. Vi står vid sidlinjen och hejar på.

Kram Anna & Anders

Anonym sa...

Grattis Arnold!

Vi börjar bli gamla nu:)
Hoppas ni får en trevlig kväll!

Många kramar från Mattias & Maria

Anonym sa...

GRATTIS ARNOLD "KÄRE SON" PÅ FÖDELSEDAGEN.

Vill hylla dig med några ord. Du blir starkare och starkare för varje dag som går. Om det går i samma takt som nu, orkar du säkert med den 11 mil långa promenaden. Det har ingen betydelse hur lång tid det tar, bara allt går väl.

Men huvudsaken nu är att du inom en snar framtid får komma hem.
Du har ju något att se fram emot.
Vi håller tummarna kära du.

Framtidskramar Mamma och Pappa

Anonym sa...

Tusen grattiskramar till Arnold på födelsedagen och till Nina för att hon kom på en sån kanonbra present! Tänk vad mycket fina bilder vi ska få se på bloggen!
//Anne-Lie, Jack och Micka

Anonym sa...

Grattis, grattis. Ha en supertrevlig födelsedag.

Se framåt, det som har hänt i backspegeln är snart långt, långt borta.

Krama varandra mycket och ofta för det är ett bra recept för att må bättre. Hurra, hurra, hurra, hurruaaaaaa!

Önskar Göran och Josefine

Anonym sa...

GRATTIS GRATTIS Arnold på födelsedagen...
önskar Eva med gänget

Anonym sa...

grattis på födelsedagen,säkert inte den roligaste födelsedagen men en av dom viktigaste hoppas du känner dig bättre idag hälsningar jonas linda moa filip

Anonym sa...

Grattis på din födelsedag Arnold! Jag kan se dig med håret tillbaka och vandrarpjucken på..Skickar styrkekramar till er båda/Maria

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen "gamling"!!
Nu är ju jag 1 år yngre än du...hihi
Vad skojig present du fick. Är nästan lite avis på er. Kommer vara en riktig upplevelse.

Massa grattiskramar

Anonym sa...

Ett STORT GRATTIS på födelsedagen Arnold!!! Åhh vilken underbar present du fick:) Jag måste ge dej lite råd sen innan starten bara så Nina inte tar ut dej fullständigt, hon är en hejare på att vandra!!!

Hipp hipp hurra önskar Anneli

Anonym sa...

Fin bild på Arnold....så snygg!!!!!

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen, Arnold!

//Nina E

Anonym sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen Arnold!

KÄMPA PÅ,KÄMPA PÅ. NU NI I FJÄLLEN SKALL GÅ!!!!!

En stor Kram till er båda.
Hälsningar från Rickard Åsa & Pontus

Anonym sa...

Hipphurra! Grattis Arnold!!
Fiffig ide med en present att se fram emot!

Kram Cissi

Anonym sa...

Massor med GRATTIS till dig Arnold på din födelsedag!! Vilken jättebra present du har fått av Nina!! Den där vandringen hade jag & Nicke gärna följt med på, men i år krockar den tyvärr med Flatfestivalen som är 9-10 augusti. Det skulle i så fall vara om jag & Nicke satsade på att gå för diamantmedalj - på 1 dygn och sen snabbt flyga ner hit igen! =) Vi hoppas vi kan följa med nästa år istället!!

Många KRAMAR till er båda från oss!

Anonym sa...

Stort Grattis på din dag Arnold! Och jag håller med övrigt, vilken underbar present! Och något att verkligen se fram emot :)

Anonym sa...

Stort grattis Arnold!

Många starka kramar
Monica och Magnus

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen!
Härlig present du fått av Nina, något att längta till.
Hoppas att ni får en bra dag.
/Mia Brandt

Anonym sa...

GRATTIS! Jag tvivlar inte att din älskade Nina ordnade en helt fantastisk födelsedag till dig. Hon är trots allt väldigt påhittig, din tjej.. :)

Anonym sa...

....Hurra, Hurra, Hurra, Hurra!!

Då jag var och red islandshäst i 4 dagar i fjällen i augusti -07 så blir jag avundsjuk på er som ska få fjällvandra. Hade ingen att gå med så det fick bli häst för mig o syrran. Hade säkert inte orkat vandra ändå, så det var nog lika bra. :) //Camilla

Anonym sa...

GRATTIS!!!

Kram, kram, kram
Anna K

Anonym sa...

GRATTIS Arnold!
Lyllo Er som ska upp i fjällen.. snacka om fantastisk present och underbar målbild att se fram emot!! :)

Johan sa...

Grattis i efterskott Arnold, hoppas du hade en bra födelsedag igår!

/Johan M