onsdag 27 februari 2008

Dag + 42

Idag har CVKn rykt. Nu är det bara att vänta och hoppas. Än märks inga dramatiska skillnader men förhoppningsvis snart. Dagens värden visar HB 73. LPK 5.6. TPK 23. CRP 308. Eftersom alla tycks så övertygade om att det är cvk:n som spökat så pratas det återigen om hemfärd. Undebart. Arnold känner sig ok idag men är trött. Den mentala biten känns dock positivt vilket är skönt. Jag tycker att han haft en mental svacka ett tag men nu verkar han vara på den positiva banan igen.

Jag har haft en toppendag. Jag har träffat en syster till Bailey. Tjära bor här i Umeå och idag hade jag stämt träff med Eva-karin som äger henne. Jag följde med Eva-Karin till hennes arbetsplats. En naturbruksskola. Jag fick träffa och se en hel massa djur. Allt från marsvin till reptiler. Vi tog en promenad med Tjära och satt sedan och pratade nån timme. En mycket trevlig och givande träff. Jag blir som sagt glad och lycklig av och kring djur. Drömmen är faktiskt att en dag få arbeta med djur. En dröm jag vill förverkliga.

"Världen tillhör dem
som har mod till att drömma och ta chansen att leva ut sina drömmar - var och en efter sina förutsättningar" (Paulo Coelho)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Godkväll,
Nu är jag tillbaka efter flytt, puh!

Då hoppas vi att det var cvk:n som spökade och att hemfärden närmar sig med stormsteg!!!

Ser fram emot nästa uppdatering...

STOR kram!
/Malena

Anonym sa...

Har inte kunnat följa bloggen på ett tag pga trasigt internet efter en pricksäker hackspetts framfart :-) Hade en del att läsa ikapp idag.
Låter ändå som att det är på väg åt rätt håll för er! Hoppas detta var den sista svackan neråt för att sen vända upp ordentligt. CVK är ju en ganska vanlig orsak till infektion, så det är säkert fallet även här!
Ta hand om varandra och passa på att utnyttja den kuratorskontakt som erbjuds, det kommer ni att ha igen! Viktigt att stöta och blöta allt ni är/har varit med om under den här tuffa resan.
Ha en bra kväll!
/anna e