torsdag 28 februari 2008

Dag + 43

"Längtan bär en människa halva vägen" (Isländskt ordspråk)

Arnold.
Jag längtar efter att fylla ett stort "Lapin-Kulta ölglas" med vårt goda vatten. Jag längtar efter att zappa mellan flera kanaler. Jag längtar efter att se Bailey stå vid trappan och med ögonen säga "nu går vi upp och lägger oss". Jag längtar efter att se Peak stanna halvvägs i trappan och vänta in mig. Jag längtar efter att ha på mig egna kalsonger. Jag längtar efter att dammsuga. Jag längtar efter att vakna på morgonen och titta ut genom luckan i sängramen. Jag längtar efter hackespetten Hacke som väcker oss kring 7.30 varje morgon. Jag längtar efter att gå ut till bagarstugan och tajma mortorvärmaren åt Nina. Jag längtar efter att släppa ut hundarna på gården. Jag längtar efter vår egen toalettstol som spolar så irriterande lånsamt. Jag längtar efter att ha tända ljus. Jag längtar efter att ha på mig mina fjällrävenbyxor. Jag längtar efter att träna hund. Jag längtar efter att se utsikten genom våra fönster.

Nina
Jag längtar efter att ta kläder ur en garderob. Jag längtar efter att öppna ett kylskåp med innehåll som jag valt. Jag längtar efter att höra det, enligt mig irriterande ljudet av hundtassar/klor mot parketten. Jag längtar efter att få duscha i min egen dusch. Jag längtar efter att laga mat. Jag längtar efter att slippa ha allt i en necessär och irritera mig över att aldrig hitta det jag söker utan att halva necessärens innehåll ramlar ut. Jag längtar efter mina enorma temuggar. Jag längtar efter att tömma diskmaskinen. Jag längtar efter att baka. Jag längtar efter att ge hundarna mat. Jag längtar efter att träna hund. Jag längtar efter att hämta posten. Jag längtar efter att stryka hundarna över ryggen när de går förbi mig. Jag längtar efter att åka bil tillsammans och säga "visst tog du in hundarna i bilen" åt Arnold varpå han blir osäker (varje gång, trots att han VET att han gjort det) och börjar vissla och säga hundarnas namn för att de ska titta upp och visa sig. :)


Idag visar värdena HB 82. LPK 2.7. TPK 39. CRP 247.
Läkaren gav oss lite hopp om att få flytta till patienthotellet imorgon. MEN. Då måste Arnold vara feberfri vilket han inte är än. Oavsett om det blir i helgen eller inte så närmar det sig. Liksom hemgången.
Oj så vi längtar.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vi längtar efter er

Stor kram

Anonym sa...

Vi kan bara instämma med föregående.

Anonym sa...

Fortsätter instämma. Saknar er så otroligt mycket, Luleå är knappast detsamma utan er. När ni är hemma igen kommer jag över och ska laga Arnold (och siz) en stor födelsedagsmiddag och Nina ska jag blanda en syrlig åt :) Stor kram :)

Anonym sa...

Jag längtar efter att få läsa inlägg om sådant som ni längtar efter.

KRAM!

Anonym sa...

Jag längtar efter att få ge Arnold en stor kram.

Kraaaam!!!
Anna K

Anonym sa...

hej

förstår att ni längtar hem. men snart är ni hemma på gården med hundarna

ram eva