söndag 27 januari 2008

Bonus dag + 11

På beordran (!!!) av Arnold så skriver jag ett kort bonusinlägg ikväll.
Vi har precis kommit in efter att ha varit ute på balkongen i ca 30 minuter. Vi bad om en rullstol och kämpade med att klä på Arnold för att kunna komma ut i friska luften.

Oj så väl värt det var!
Vi har haft jätteroligt. Skrattat och stojat. Jag har puttat Arnold fram och tillbaka i rullstolen så många längder att jag tappade räkningen. Balkongen är som ni minns 12 meter lång. Jag har sjungit roliga sånger för honom. "Hakuna Matata". "Var nöjd med allt som livet ger" (i denna ingick dessutom en Baloo-dans). :) I brist på annat passade jag på att se hur många steg det tog mig att ta mig från ena sidan av balkongen till den andra. På ett ben. Det tog 9 steg. Både med höger och vänster ben. (Värdelöst vetande)

Det bästa av allt var dock när Arnold ville prova gå lite själv.
5 längder blev det. Drygt 50 meter!

Sköterskorna gav honom en guldstjärna.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Heja Arnold :)

Kram till er !

Anonym sa...

Här kommer en guldstjärna till, rakt i pannan *SMACK*

/Malena

Anonym sa...

heja!! heja!!
kämpa på
kram eva

Anonym sa...

Haha Härligt att höra !!
På sjukhus tittar man ju ofta till andra våningar och andra hus och undrar vad det är för avdelningar som finns där.
Risken finns ju alltid att de nu tror sig veta vad psyket ligger.....
Stå på er !! Man blir glad av att läsa :-)

Stefan

Anonym sa...

Ni får minst 10 guldstjärnor av mig! 5 till Nina för att hon lyckas vara så glad och roa Arnold, och 5 för att Arnold plockar fram vilja!! Du går väl minst lika mkt imorgon? :)

Anonym sa...

Vi gör vågen för er/Maria och Trippa

Anonym sa...

Vi ler när vi läser inlägget...och gapskrattar mellan varven. För på nåt sätt känns det nämligen lätt att föreställa sig hur det måste ha sett ut där ute på balkongen ;) HÄRLIGT!

Stor kram från oss.

Anonym sa...

Jag förundras över er styrka! Skrattade när jag läste om balkongen! God bless!

Anonym sa...

det går ju framåt gubbe!

Anonym sa...

det blev något fel, jag är ingen anonym gubbe

Anonym sa...

jag och datorer hälsningar/ jonas