lördag 12 januari 2008

Dag -4

Rapport från Umeå

Dagen började med en lång sovmorgon, vaknade inte förrän kvart över tio så det var för sent att få frukost så jag fick snällt vänta in lunchen som bestod av biffstroganoff och massvis med paprika. Riktigt gott. På nätterna har jag blivit så störd av all personal som springer in och ut för att koppla till och koppla loss slangar och gifter så det är skönt att sova ut på morgonen.

Denna dagen har varit en mer aktiv dag än igår, dels så har det varit fullt upp med att titta på tv på utförsåkning och även skidskytte. Jens Byggmark kom ju tvåa så alltid något att glädjas åt. I övrigt så har dagen varit lugnare med cellgifter. Jag har bara fått en dos idag som började kl 04:00 inatt ( ja ni läste rätt). Efter det så har det bara varit spoldropp hela dagen. Jag har även dealat till mig så att jag kunde ta en promenad på en timme drygt här runt sjukhuset. Jag klarade det utan att gå vilse:)

Jag har börjat beta av de tre Jason Bourne filmerna och håller på med den andra just nu, tänkte hinna med den sista ikväll också.

Värden idag; HB 99, LPK 2,4, TPK 158.
Må-bra-barometer; 8, Peak är hemma och Nina kommer imorgon.

Klart slut från Umeå
--------------------
Det blev en dag till här hemma på gården.
Riktigt skönt faktiskt.

Peak har harklat lite grann men inte haft någon feber. Bra!
Han har (vilket hundarna aldrig annars får) fått sova i sängen inatt och imorse fick han ligga i soffan med mig och se tv. Bailey var grön av avund. (ok, han kom också upp i sängen en stund imorse...)

Vi vaknade kring 8.30 och låg sedan i soffan till 11.30 och såg på tv och bara slöade. Så småningom tog jag mig i kragen och åkte in till stan och träffade mamma. Vi gick på stan en stund och åkte sen till min syrra, Tina och hennes sambo Mattias och fikade. Mattias fixade 4 säsonger med serien "2 ½ män" åt oss, vi räknade ut att det var 96 avsnitt, i grova drag 32 timmar tv. Det är ofta skönt att se något lättsamt och kort istället för att sätta sig och koncentrerat se en film i flera timmar.

Nu är jag åter hemma och ska sätta i en toning i håret, duscha och sedan sätta mig i soffan under en filt och ha en alldeles egen hemmakväll. Inte ofta man unnar sig det. :)

Imorgon bär det av till Umeå igen. Längtar självklart efter att träffa Arnold.
Denna sväng blir jag där i minst en vecka.
Må-bra-barometer; 9, efter en skön dag.

Tack för idag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen Nina, vad är det jag läser? Fick tom Bailey komma upp i soffan...ojoj :-D
Nu har matte blivit alldeles för snäll..haha.
Tur att du ska till Ume igen nu så du inte skämmer bort dom för mycket.
Vi höres

Anonym sa...

You go Arnold! Härligt att gå promenad och hitta hem igen :-) Det är ju inte alla som gör det. Tydligen.

Bourne-filmerna är kanonbra, visst? En ganska ovanlig filmserie där faktiskt uppföljarna håller lika hög klass som ettan. Annars brukar ju uppföljare vara sämre.

Ha en skön söndag och ikväll är ni tillsammans (om jag fattat rätt).
KRAM!
/Malena

Johan sa...

Hej på er!

Bourne filmerna är grymma, diggar dom skarpt.
Jag och Maria följer er i bloggen varje dag och håller tummarna!

/Johan M

Anonym sa...

Hej Arnold
Jag skriver några rader till dig som är ensam i sjukrummet, men Nina kommer ju snart. Skulle gärna komma ner och hälsa på dig, men vet inte riktigt när det passar.Vi är bjudna till Vivi på kaffe, hon fyller ju år idag.Har inte hört någonting från Ingela eller Claes om beibisen har kommit.
Ha det så bra du kan älskade son
Kram från oss