torsdag 10 januari 2008

Dag -6
Idag skriver vi ett varsitt inlägg från varsina håll.

Nina -
Idag kändes det som att stunden då man verkligen bara vill lägga sig ner på backen och skrika var nära. Vad är det för fel på "karlarna" i min flock? Peak blev inlagd på djursjukhus med förmodad lunginflammation. Han har harklat och rosslat sedan i söndags och inatt har varken jag eller han sovit många blund. Imorse tyckte jag att hans allmäntillstånd var såpass påverkat att jag valde att boka en akuttid till veterinären. Blodprov, lungröntgen och inläggning för dropp och antibiotika. Suck. Suck. Suck.

Men vad gör man? Bara att bita ihop.
Tur i oturen att detta sker nu när jag är hemma och innan Arnold mår sämre. Peak får förhoppningsvis komma hem på lördag och då åker jag till Umeå på söndag. Några fler dagar isär för mig och Arnold men sen väntar en längre tid tillsammans i Umeå så. Som sagt så hade det känts värre om detta hänt då jag/vi var i Umeå. Då hade jag/vi måstat belasta mamma och pappa med detta plus att oron hade varit större. Arnold mår dessutom såpass bra än att det enda dåliga samvetet jag har kring honom är att han lider av tristess då han tvingas ligga ensam på sjukan. Men vi får bita ihop bägge två.

Efter att jag lämnat av Peak på djursjukhuset så åkte jag och åt lunch hos mina föräldrar och sen blev det till att jobba. Det är faktiskt jätteskönt att jobba, då fokuserar man på annat. Det behövde jag idag! Efter jobbet tog jag en sväng förbi hos syrran och hjälpte henne med hennes CV och efter det blev jag bjuden på middag hos Jenny och Johan. Tack mina vänner.

Bailey och jag sitter nu här hemma och har det väl i och för sig ganska bra men vi saknar husse och Peak.
Dagens må-bra-barometer visar väl på typ en 7:a.
---------------------------------------------------------

Arnold -
Idag har varit en ganska lång och seg dag här i Umeå. Jag får cellgifter var sjätte timme och när de är slut efter två timmar så fortsätter spoldroppen dygnet runt så att jag ska få i mig nog med vätska. För lite vätska i kroppen kan göra att njurarna tar för stor skada av cellgifterna. Tack vare detta så springer jag på toaletten MYCKET.

Dagen har fördrivits med att sova i ca två timmar och sedan läst en bok ett bra tag och en del surfande på nätet. Jag har även kvar massa avsnitt av "heroes" som jag har börjat beta av nu igen.

Något riktigt positivt här är att maten är riktigt bra, i alla fall det jag har smakat hittills. Det finns menyer på rummet som det bara är och välja från, de har till och med efterrätter, soppor, smårätter utöver varmrätterna mm.

Sen till det som är tråkigt. Min älskade sambo har farit hem till Luleå igen för att jobba och jag vet inte riktigt när jag kommer att se hon igen, förhoppningsvis till helgen. Det beror lite grann på lillkillen Peak som tydligen har dragit på sig en lunginflammation och ligger inne på djursjukhuset i Gammelstad.

I övrigt så är allt bra med mig och har inget att klaga på. Har hört att det snöat hemma så det kanske kan bli en runda med skotern när man kommer hem. :)

Värden idag: HB 99, LPK 2,4, TPK 160.
Min må-bra-barometer har idag sjunkit till en sjua pga Peak och att Nina inte är här

Slut för idag från Umeå

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det fina (?) är ju att dina "karlar" är på rätt ställe när man är sjuk. Nästa möjliga omvårdnad och Arnold får till och med bra mat :-)
Skämt åsido, det var ju inte kul med Peak mitt ai allt. Men, som sagt, det kunde varit värre och skett senare.

Idag är det fredag och bara det är ju skönt. Mat och dryck blir liksom ännu godare ikväll.

Kram på er!
/Malena

Anonym sa...

BÄSTA möjliga omvårdnad förstås...

/Malena igen