söndag 20 januari 2008

Dag + 4

Äntligen kommer Arnolds utlovade och efterlängtade blogginlägg.

Efter några långa tunga dagar så känns det som livet har kommit tillbaka. Igår kväll så fick jag en febertopp till 39,2 och var riktigt slut. Jag låg och sov i sängen medans Nina såg Sverige förlora mot Frankrike i handboll. När väl febern hade släppt så kände jag mig helt okej. Senare på kvällen så spelade vi till och med lite spel och skrattade och hade roligt. Vem som vann förtäljer inte historien.
(Den som alltid vinner ;) Ninas anm.)

Dagen som varit har vi hittills hunnit med att titta på skidskytte och super G. Efter det så har vi tagit en promenad på drygt en km. När vi kom in så beställde jag in gröt, macka och ett ägg och åt upp allting. :) Det är första fasta födan som jag ätit sedan i onsdags. Underbart.

Just nu så håller Nina på att packa ihop sina saker som hon ska ha med tilbaka till Luleå. Min älskling kommer att vara där till onsdag och jag saknar henne redan.
Det bästa av allt är att hon snart kommer tillbaka och jag har lovat att vara lika pigg som jag är nu.

Som sagt, just nu så mår jag riktigt bra men jag vet om att det kommer att komma tyngre dagar längre fram igen. Det som framförallt kan bli jobbigt är slemhinnorna i mun, hals och tunga. Man kan få stora blåsor mm. Detta vet jag om och får ta det då. Nu ska jag passa på att njuta av att må bra så länge som möjligt.

Nu har jag ett antal mindre tunga dagar i påsen. :)

På rummet så har vi satt upp bilder på gården, hundarna och andra bilder som jag och Nina tycker om. Dessa är fantastiska bilder att titta och tänka på, de påminner om allt man har där hemma och får en att längta hem. Det ger enorm styrka när det är jobbigt.

Dagens värden - HB 108, LPK 0,02, TPK 10, CRP 84.
Må-bra-barometer Arnold - 7 gott att äta igen
Må-bra-barometer Nina - 8, pigg och glad, kexchoklad.

Det är skönt att höra Nina läsa upp era kommentarer här i bloggen.
Det ger mer styrka än ni kan ana.

Tack för idag.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att du mår bättre och till och med orkar skriva några rader. Hoppas allt fortsätter att gå bra och att du klarar av tristessen då Nina åker hem ett par dagar. Desto roligare då hon kommer tillbaka igen.
~Anita

Anonym sa...

Hej vad skönt att du mår bättre och kul att du kan skriva några rader du med. Som sagt några mindre tunga dagar i påsen :-)Jag gillar den tanken du har för det är ju så sant. Tråkigt att Nina lämnar dig några dagar men som Anita säger desto roligare när hon kommer tillbaka sen.
Ha det bra nu och hoppas vi får några fler inlägg från dig i veckan .
Kram till er båda / Sofi

Anonym sa...

Härligt att "höra" dig igen Arnold! Hoppas du får några lugna dagar nu och att du kan samla kraft!

Ha en skön vecka båda två!
Kram från ett nästan vårigt Småland och därmed en glad Malena

Anonym sa...

Har nu läst igen de dagar jag missat för att jag har varit "offline". Annars så läser jag ju er blogg dagligen. Det är en tuff resan ni gör, båda två!!! Skönt att ni har- och kan stötta varandra under er hårda prövning. Hoppas cellerna skall finna sig väl tillrätta och börja producera nytt, friskt blod!

//Christina och de två gyllene bärarna/hämtarna

Kajsa sa...

Du Arnold har ju nåt att se framemot..onsdag när Nina kommer tillbaka!Känns fint i hjärtat att läsa dina rader. Hoppas du får känna dej pigg framöver åxå!/Kram

Johan sa...

Skönt att höra att du mår bättre nu, fortsätt med det!
Skönt också att sverige vann igår så du har något att se på nu i veckan också :)

/Johan M

Anonym sa...

Hej Arnold och Nina!
Er kamp är så beundransvärd och får mig många gånger att själv stanna upp och fundera lite på själva livet.
Märkligt nog så gör ni och er berättelse andra människor starka.
Go Arnold go!
Många starka kramar till er bägge
Monica

Anonym sa...

Härliga tider! Skönt att läsa att måbrabarometern stiger, och att du orkar/kan äta igen. Det är märkligt det där med det basala. En dusch och lite vanlig mat kan göra underverk!
Snart är det onsdag och Nina är tillbaka. Hoppas att du får fortsätta att må så bra det bara går!

Kram Cissi

Anonym sa...

Dagarna börjar bli längre och längre och ljusare framför allt. Det bara rasslar till så är sommaren nog snart också här.
Gunilla och Sandra skickar kramar från Kyrkbyn. :-)