måndag 21 januari 2008

Dag + 5

På skilda håll igen. :(

Jag tog bussen till Luleå igårkväll. Sprang på en bekant till både mig och Arnold på busshållplatsen, han skulle också till Luleå så jag fick sällskap. Bussresan på 4 timmar bara svischade förbi. Tack för sällskapet Daniel! :) I Luleå kom Lotta och hundarna och hämtade mig, hon hade haft grabbarna hos sig över helgen. Vi åkte och hämtade pizza och satt sedan hos henne och surrade ett bra tag, trevligt!

Idag har jag jobbat och sedan väntade återbesök hos veterinären med Peak. Han mår betydligt bättre och rosslar och hostar inte alls längre, men helt återstålld är han inte heller. Lungröntgen såg dock bra ut. Antibiotikan har tagit på honom men blodproven visade på att infektionen fortfarande till viss del finns kvar. Så han får käka antibiotika och gå koppelpromenader 10 dagar till. Stackarn. Eller det kanske snarare är synd om mamma och pappa som tvingas leva med en rastlös Peak.

Nu sitter jag hemma och ska snart koka lite te, slänga mig i soffan, bre en filt över mig och slappa med bröderna bus. Skönt att vara hemma men jag saknar Arnold alldeles vansinnigt mycket. Känns knasigt att vara ifrån Umeå precis då han mår bra. Jag kan inte vara därifrån när han mår dåligt. Det går inte. Mina tankar är ändå oavbrutet hos honom då så jag får inget vettigt gjort. När han mår dåligt måste jag vara hos honom. Punkt slut. Nu när han mår bra är det lättare att vara ifrån honom. Samtidigt vore det roligare att vara där nu då han har lite krafter och ork. Knepigt. Nåja, jag åker tillbaka på onsdag.

Arnold mår fortsatt bra. Som han själv skrev i sitt inlägg igår så kan vi vänta oss irriterade slemhinnor i mun och svalg. Det kommer. Inte kanske utan säkert. Hursomhelst så mår han än så länge riktigt bra. Skönt. Dagarna ser ganska lika ut och är hyfsat sega. Nedräkningen till dag + 14-21 pågår. Det är då den nya benmärgen ska börja visa sig. Idag har han gjort allt han ska enligt mig. Ätit, promenerat och duschat. Bra! :)

Värden idag - HB 99, LPK 0.01, TPK 18, CRP 76
Må-bra-barometer Arnold - 7 - mår bra men dagarna är sega.
Må-bra-barometer Nina - 7 - skönt att vara hemma men...

Avslutningsvis vill jag lägga ut några bilder från en dag som jag vet att Arnold bär med sig som ett varmt minne. Som han skrev igår så ger det kraft och styrka att tänka på allt som finns utanför sjukhuset, allt som väntar då denna mardröm är över.

Dessa är till dig mitt hjärta.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fina vinterbilder på arnold & Peak :)

Ni kommer att klara dagarna +14-21, med den kraft & styrka ni visar genom era ord :)

Kram från Malin

Anonym sa...

Åh vilka härliga vinterbilder! Även om jag inte riktigt förstår hur ni kan bo där uppe i mörkret och kylan...

Ha en bra tisdag!
Kram från Malena

Anonym sa...

Vilka fina bilder! Jag hoppas att de fyller på lite extra viljestyrka i dig Arnold/Maria och Labradåren (som väckte mig 04.20 i morse och undrade om det var frukost än...Det är rart med lurviga barn)

Helene sa...

Började läsa i er blogg igår för första gången men jag vet att det kommer bli lång tid framöver. Känns lite som jag känner er men aldrig träffat er.
Stark berättelse och ännu starkare kärlek den övervinner allt.
Snö och blå himmel i Irsta det är ett gott tecken.Jag önskar er båda allt gott och stort tack att vi alla får dela er vardag i glädje och sorg.
" När solen lyser,kan vi göra vad som helst. inget berg är för högt,inget hinder är omöjligt att komma över" Helene