fredag 18 januari 2008

Dag + 2
Läget här är oförändrat. Trycket i bröstkorgen håller i sig och gör det svårt för Arnold att andas. Han får syrgas nästan hela tiden. Just nu sitter han dock och "motionerar" lungorna med en "pipa" som han fått. Ett redskap för lung-aerobics. Typ. Han är kopplad till en apparat som mäter syresättningen i blodet. Sjunker syresättningen under 90% så larmar apparaten. Jag sitter och håller koll på apparaten och peppar medan Arnold koncentrerar sig på att andas.

Trots att det är lite tungt just nu så är vi vid gott mod.
Vi skrattar och skojar och försöker göra det bästa av situationen.
Vill att ni ska veta det.

Dagens värden; HB 97, LPK 0,1, TPK 18, CRP 44.
Må-bra-barometer Arnold - 4 med en tumme upp.
Må-bra-barometer Nina - 7.

"Av sjukdomens bitterhet
lär människan den goda hälsans sötma"

Tack för idag.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Andas Arnold *klapp klapp klapp* Kämpa Arnold *klapp klapp klapp* Andas Arnold *klapp klapp klapp*

/Malena som brukar sjunga hockeyramsor och liknande :-)

Anonym sa...

Hej !!

Har de sagt vad trycket över bröstet är för något ?

Det positiva är att ni kommit en dag närmare när det blir bättre :-)

Stefan

Anonym sa...

Hej på er...var hittar du/ni alla träffsäkra citat, ordspråk och andra visdomsord? De, tillsammans med era egna ord, är alltid så "mitt-i-prick" på något sätt. Ordspråken gör verkligen att man förstår andemeningen i era egna tankar än mer...i övrigt skönt att höra att ni faktiskt orkar skoja mitt i, och trots, allt detta. Bättre "coach" än dig Nina hade Arnold förövrigt inte kunnat få...du är den mest positiva, optimistiska och målmedvetna människa jag känner, vilket säkert kan vara en lyckosam kombination i en situation som denna. Jag beundrar verkligen er och ni är båda mina idoler! Tack för att vi får möjlighet att följa er via bloggen. Vi läser varje dag. Stor kram från oss i Rutvik.

Mirjam sa...

Hoppas trycket i bröstet lättar snart! Håller alla tummar och tår för er!

Härligt att läsa i gårdagens blogg att de inte fann några leukemiceller!! Absolut något att glädja sig åt!

Kramar

Anonym sa...

Man känner sig långt borta , men ändå så har jag varit endast ca 100 m från dig idag, jag lider med din situation och önskar att få träffa dig snart, kämpa på , jag ringer imorgon/ Jonas

Anonym sa...

Många kramar till er från mig !

Anonym sa...

Hej husse och matte!
Vi har det bra hos Tant Lotta. Vi är snälla och sköter oss bra. Vi har försökt väcka henne flera ggr i morse men först 8.30 så vaknade hon äntligen. Då fick vi lite käk men sen skulle hon sova igen.Jaja nu har vi fått upp henne igen och nu ska vi snart ut i slasket och gå runt nån sjö.
Massa hundpussar till er!!