tisdag 8 januari 2008

Dag -8
Arnold blev blåst på bakfyllan. Ingen reaktion alls. Än i alla fall.
Idag har vi fått erfara uttråkningen som infaller då man tvingas sitta inlåst på ett rum då man mår bra och känner sig frisk. Det är en sak att ligga inne när Arnold mår dåligt. Då VILL man ligga inne. Men att ligga inne och må bra känns helt fel :(

Arnold har total utegångsförbud, han kan/får inte ens gå ut och promenera pga. all dropp som han ständigt är kopplad mot.
Klockan 10 imorse sattes cytostatikan igång, den tar ca 2,5 timme och han får den 4 ggr/dygn nu i fem dagar. Däremellan och parallelt med cytostatikan får han vätska kontinuerligt hela tiden. Vi har sett en hel del "Vänner" avsnitt, sovit en stund och bara varit. Uttråkade. Redan. Suck.

Värden för dagen; HB 94, LPK 2,0, TPK 166.
Må-bra-barometer Arnold; 9 - Skönt att vara igång!
Må-bra-barometer Nina; 9 - Men uttråkad som tusan.

Imorgon bitti åker jag till Piteå på ett möte med jobbet. Jag är fortsatt sjukskriven på halvtid och ambitionen och tanken är att fortsätta så. Jag kommer att jobba från Umeå en del och åka hem när det känns som ett alternativ. Imorgon åker jag dock hemåt och jobbar från Luleå torsdag-fredag. Sover hemma. Träffar hundarna. Underbart!
På fredagkväll tar jag bussen tillbaka hit till Umeå. Vi kommer att blogga från varsitt håll dessa dagar så ni får rapporter från oss bägge två.

Tusen tack för era kommentarer. Känns skönt att ha med er på resan.
Tack för idag!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Arnold och Nina

Läser Er blogg med spänning varje dag. Alla hälsar.

Kram eva bie

Anonym sa...

Att slippa bakfylla är ju alltid positivt :-) Mycket positivt!

Kan tänka mig att ni är uttråkade... När jag inte har något att göra brukar jag surfa runt på resor och drömma om fjärran stränder. Ett mycket trevligt tidsfördriv!

Ha det gott!
Kram från Malena i ett regnigt Småland

Anonym sa...

Ett litet tips som kan rädda en tråkigt dag på sjukhuset i Umeå:
Det finns små hissar utan dörrar där man ryms typ 1 person, där kan man roa sig en stund... roligast förståss om man har någon med sig...

Tänker på er och skickar styrkekramar!
Anna K

Anonym sa...

Hej matte och husse!

Vi tänkte skicka en liten hälsning till er för att försöka mildra tristessen för er :) Vi saknar er men vi har det bra.
Gå in på "mormors" blogg så finns det en hälsning till er där:
http://www.blogtown.se/blog.php?id=leaiva

Hundpussar från Peak och Bailey

Anonym sa...

Nu jävlar börjar det. Håller mina tummar så hårt det går.
Var starka nu, ni har varit det hittills, men nu jäklar"!!!