tisdag 22 januari 2008

Dag + 6
Hallå, Arnold här igen.
Jag sitter i en fåtölj i mitt rum och är ganska nöjd med tillvaron. Jag mår än så länge bra med tanke på vad man gått igenom. Det som är lite jobbigt är tristessen, att bara sitta i sitt rum och titta lite på tv eller surfa runt ett tag. Jag försöker ta dagliga promenader som tar minst en halvtimme men det är ju inte så länge. Det fina är att Nina kommer imorgon. :)

Jag tittar ut genom mitt fönster och konstaterar att sämre utsikt går inte att ha. Jag tittar ner på ett tak som omsluts av höghus på alla fyra sidor. De är nog tio våningar höga och mitt rum är på fjärde våningen så ni kan ju förstå min ”otroliga utsikt”. Jag har precis kommit tillbaka från min promenad och ska ta och duscha. Sedan tror jag att det blir någon medhavd film.

I övrigt så går mycket av mina tankar åt till att fundera ut allt vad jag ska göra när jag kommer hem, efter ork då förstås. På våra promenader i byns skogar så har vi hittat jättefina timrade stugor, en del som man till och med kan sova över i. En av dessa går man till på tjugo minuter. Jag kommer att tillbringa mycket tid där när dagarna är fina. Framför stugan så finns det en altan med en grillring och så är det sol hela dagen mot stugan. Perfekt. Jag och hundarna där, det blir bra.

Jag ska också köra lite skoter så man lär sig hitta ordentligt i skogarna runt byn. Jag har ju en skoterkompis som aldrig sviker. Nämligen Bailey, han fullständigt älskar att sitta mellan mig och styret och åka med. Bailey har också blivit duktig på att luta rätt i kurvor så han inte trillar av. För några veckor sedan låg grabbarna på gården och tuggade på märgben när jag startade skotern. När jag hade hunnit tjugo meter hade Bailey glömt sitt märgben och kravlade sig upp på skotern. Skön kille.

Dagens värden HB 88, LPK 0,01, TPK 27.
Må bra barometer – 8 - Nina kommer imorgon.

"Alla får någon gång lida nederlag,
det är bättre att förlora några slag i kampen för sina drömmar
än att bli besegrad utan att veta varför man slogs."
(Paulo Coelho)

Tack för idag.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med framtidsplaner! Och vilka planer sedan, låter underbart!

Och imorgon kommer Hon med det stora H:et :-)

Kram!
/Malena

Anonym sa...

Vad härligt det låter med skoterturer och grillning!!!

Anonym sa...

Hej älskade son!
Det är skönt att du har det ganska bra om dagarna, är feberfri och du kan ta dina sköna promenader varje dag. Samt att du har dina framtidsvisioner för din inre syn, som vistas ute i naturen med Nina och bröderna bus, inkl. skoterkörning.
Starka kramar från pappa o mig

Anonym sa...

Å gud ja höll på att skratta på mig när ja såg framför mig du å Bailey på skotern, lutandes i kurvorna haha.. hoppas du inte håller på att tråka ihjäl dig! Men Nina kommer ju snart! Ha det så gott från Nina å Tobbe

Anonym sa...

Den bästa tiden kommer nu, när solen visar sig. (när man ser någonting annat än två meter framför sig :) Idag är det helt underbart väder här i Persön, snön glittrat och solen skiner, har tagit en promenix,mycket rofyllt.Skickar några soliga tankar till dig och hoppas att tiden går lite fortare för dig.

Ett känt citat som jag tycker ni skall bära med er:

Amor Vincit Omnia - kärleken övervinner allt!

Ha det bra! från Josefine

Anonym sa...

Tack skall DU ha. Du förgyllde min dag med dina tankar :)

Kajsa sa...

Tänker mkt på er! /kram