måndag 28 januari 2008

Dag + 12
Det är svårt att veta hur allvarligt vi ska se på läget.
Arnold mår visserligen lite bättre idag. Han har sovit gott. Knappt haft några smärtor. Känner sig helt enkelt bättre. Samtidigt måste vi ta in det faktum att CRP:t fortsatt stiga. Hiskeliga 416 idag. Det är skyhögt. Han är dessutom vätskefylld som tusan. 10 kg övervikt. Vätskedrivande har ingen effekt. Mer ont i mun och hals. Feber.

Nyss har vi varit ner på en röntgen av hans överkropp. En skiktrötgen. CT-röntgen. Den kan avslöja om det finns en rejäl infektionsgrogrund i något av de inre organen. Om detta är fallet kanske de kan hitta ett antibiotika som äntligen biter.

Arnold upplever dagen idag som bättre än de föregående och känner sig positiv oavsett vad siffrorna på pappret må säga.

Jag skulle egentligen arbetat i Piteå imorgon. Jag avbokade det. Fylld av samvetskval. Jag vill vara här. Jag behöver vara här.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Hörde om värdena av mamma. Hoppas de hittar reda på infektionen så ni får ner den där fula siffran. Skönt att höra att ni håller humöret uppe ändå och att Arnold slipper ha lika ont. Behöver ni något, vad som helst, så ring. Tänker på er! Kramar

Anonym sa...

Tänker på er där borta. Hoppas att de kommer på vad för infektion det är, så att de i så fall kan behandla.
Skönt att Arnold inte behöver ha lika ont i alla fall.
~Anita

Mirjam sa...

Hoppas att röntgen ger er svar på era frågor! Läste om er promenad på balkongen igårkväll och log för mig själv, härligt att ni kan skratta och ha roligt mitt i allt det jobbiga!!
Kram

Anonym sa...

Dumma dumma dumma CRP !!
Bra att Arnold är piggare hoppas det hjälper kroppen att trycka ner CRP:t ordentligt

Stefan

Anonym sa...

Jag är fast i eran blogg, läser den numera varje dag. Gråter, skrattar om vartannat. Jag tycker verkligen att Arnold gör ett hästjobb, fortsätt med det. Att vara postiv ger bara mer energi att orka, så fortsätt så. Ta hand om varandra. Hälsar Josefine och Göran.

Anonym sa...

Hoppas ni får svar som kan räta ut era frågetecken. Och givetvis att de dåliga värdena vänder!

Tänker på er. Typ hela tiden.

KRAM!
/Malena

Anonym sa...

Du gör rätt Nina - du är precis där du måste vara. Hoppas hoppas de hittar orsaken till det höga CRP:t...vi håller tummarna!!!

Anonym sa...

Oj över 400.. Vet hur 110 känns..Skickar alla goda vibbar jag bara kan till er./Maria

Anonym sa...

Många tankar och kramar till er.
Mer sånger på balkongen är nog melodin i kampen mot de höga värdena. "Så ska det låta"

kramar Monica

Anonym sa...

Hörrni förgrymmade människor där uppe i norr :-) Nu kom posten och jag gråter! Jag saknar liksom ord. Ni är fantastiska och jag ser fram emot den dagen vi ska ses!!!

Stort tack, från hela mitt hjärta!

Många, många, många kramar!
/Malena

Anonym sa...

Hej
Nu får vi verkligen hoppas att det vänder och blir bättre för er. Ni är helt fantastiska. Jag beundrar er kämpaglöd, och Nina, du är en "pärla". Vi längtar efter att få träffa er, kanske det blir till sommaren.
Kramizzar/moster ViVi