lördag 19 januari 2008

Dag + 3
Efter en bra natt kan vi konstatera att allmäntillståndet är bättre idag. Trycket i bröstet har i stort gett med sig. Läkarna tror att trycket antingen berodde på övervätskning eller en sällsynt reaktion mot de nya cellerna. I vilket fall så känns det som att den biverkningen släppt greppet nu. Skönt. Lite halsont, småfeber och en enorm trötthet har dock infunnit sig. Men det känns som mer normala, vanliga och lätthanterliga biverkningar.

Dagen idag har vi till viss del spenderat på varsitt håll. Jag träffade en kompis, Anneli och var på stan i 4 timmar idag. Skönt att komma ut i den vanliga världen för en stund. Tack för sällskapet Anneli. Jag shoppade förövrigt ett par supersnygga gore-tex trekkingskor och en puma-väska. Nöjd. Arnold satt under tiden och såg på sport på rummet.

Ikväll har vi varit ute på en balkong som finns i anslutning till avdelningen och promenerat fram och tillbaka. Sköterskorna vill inte släppa ut honom alltför långt bort. Så man tager vad man haver. Den är 12 meter bred så efter ca 60 längder hade vi alltså promenerat dryga 700 meter. Alltid något.

Jag peppar Arnold så mycket jag kan. Ibland kan det hända att jag pressar honom lite också. Det är så lätt för honom att bli liggandes i sängen bara stirrandes och degandes. Motivationen och orken för att ta sig upp finns inte riktigt. Dock ger det så enormt mycket att ta en dusch,
att byta ut sängen mot en fåtölj och/eller att komma ut en stund. Det tycker han också men han behöver ibland en liten spark i rumpan för att ta sig dit. Tur att jag är en j-kel på att sparkas! :)

Ikväll ska vi försöka se en film. Misstänker dock att jag kommer att få se mestadelen ensam. Därför är det väl inte mer än rätt att jag väljer filmen, eller hur! :)

Dagen värden; HB 111, LPK 0,3, TPK 22, CRP 71.
Må-bra-barometer Arnold - 5, bättre än igår.
Må-bra-barometer Nina - 8, utvilad.

Sist men inte minst vill jag skicka varma kramar till min fina, fina mamma som fyller år idag.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad skönt!

Kram från Malena

Anonym sa...

Vad skönt att Arnold mår bättre
idag :)

Kram till er!

Kajsa sa...

Arnold har det bra som har en sån fin tjej som du. Du ställer verkligen upp 100% och det är det som är hela medecinen för tillfrisknandet!/Kram

Anonym sa...

Vad skönt att allmäntillståndet är bättre.
Å det är tur att du (Nina) är en duktig "sparkare" för man har ju fått prova på Arnolds tjurighet några gånger...
Hoppas filmen var bra och att Nina valde rätt.
Kram
Anna K

Anonym sa...

Hej på er!
Skönt att höra att de är lite bättre.
Jag och grabbarna har oxå sett en film ikväll. Hoppas eran film var bra. Mitt sällskap somnade då iaf...haha. Måste ha vart en tråkig film.
Nu ska vi gå ut sista gången så får vi se hur länge jag kan få sova i morron innan de börjar putta på mig.
Go natt på er!
Kram från mig och Bailey pch Peak skickar en gonatt puss.

Anonym sa...

Hej hej
Här kommer dagens rapport från oss.
Dom sköter sig bra ännu,sov faktiskt bättre i natt än igår. Har dock försökt väcka mig några ggr. Ni kan ju gissa hur nöjd jag var kl 4.30 då dom ville upp..
Kl 8 då dom kom tredje gången fick jag ge mig och gå ut men sen har vi sovit till nu.
Ska bara vakna till liv sen ska vi dra ut på prommis igen.
Hoppas läget hos er är ännu bättre än igår!!
Gissar att ni kollar skidor idag, det tänkte jag oxå göra en stund.
Kram på er!!!