torsdag 31 januari 2008

Dag + 15
Natten gick bra. I alla fall för Arnold. :)
Jag kom tillbaka till vårt rum på avdelningen kring midnatt. Stängde av tv:n vid 00.30 och kan sedan redogöra för minst 10 olika tidpunkter fram till 06.00 då min väckarklocka (äntligen) ringde och talade om att det var morgon och att jag kunde gå tillbaka till Arnold.

Jublande goda nyheter idag är att CRP:t sjunkit. Rejält!
Från 390 till 270 idag!!! Vi är på rätt väg!
(crp:t är dessutom ett släpande värde så dagens värde speglar egentligen gårdagens tillstånd. typ.)

Vi är kvar på intensiven och kommer att förbli det i minst ett dygn till. Dialysen känns som en vettig behandlingsmetod just nu så det fortsätter. Den drar ju inte några enorma mängder vätska ur honom men som det såg ut innan detta sattes in så steg han ju 2-3 kg per dag. Nu har han förlorat ca 1 kg på ett dygn. Trots att han egentligen får i sig mer vätska än han kissar ut. Gällande kissandet så har han idag fått en kateter då det blev för svårt att kissa själv. De smärtstillande medicinerna hämmar kissreflexen. Han har dock kämpat på tills idag då han tvingades inse att det vore enklare med en kateter. Så fort han dels återhämtar sig från infektionen och dels får upp lite vita blodkroppar kommer kroppen att själv kunna ta hand om den mesta av överskottsvätskan.

Jag ska tillbaka ner till honom nu och ska ta datorn med mig. Vi har inte internet där men jag tar en skärmdump på era kommentarer så han får läsa! Han frågade efter dem/er! :)

Jag tänkte skriva ett längre inlägg också under kvällen men det lägger jag inte ut förrän jag är tillbaka här på avdelningen för att sova ikväll.

Lyxigt värre på intensiven är att de tar prover på honom 3 ggr/dygn. Detta ger oss första parkett i väntan på de vita blodkropparnas återkomst. Idag är de fortfarande på 0.02, vi jublar inte förrän de är på minst 0.1, då kan man ana att de är på G.

Så alla ni som följer oss kan väl tillsammans stämma in i en kampsång om de vitas återkomst ikväll! :)
Så kan vi hoppas att se resultat imorgon! :)

// Nina & Arnold med positiva vibbar i kroppen

16 kommentarer:

Anonym sa...

Hejja Hejja Arnold och Nina!
Hopppas värdena fortsätter ge strålande resultat.
Ge er själv en bamsekram från mig.
Kram
Anna

Anonym sa...

"Vi er röde, vi er vite, vi står sammen side om side" sjöng det danska fotbollslandslaget för många år sedan. Jag väljer att nynna den här hemma medans jag skickar kraft till er och till de vite :-)

KRAM!
/Malena

Anonym sa...

Vad glad jag blir att CRP:T sjunkit.

Anonym sa...

Hahahaa.. vi sjunger friskt här på Malmudden! :)

Anonym sa...

Nu när CRP:t börjat falla
är det dax att de vita framkalla.

Låt de komma med full fart
så Arnold blir frisk snart.

Så han ,hundar och Nina
äntligen i livet får skina.

Stefan

Anonym sa...

Självklart så stämmer vi in i kampsången. Hejja vita, kom igen!
~Anita

Anonym sa...

vi hejar på er och att dom vit ska ta fart håller alla tummar vi har

eva och gänget

Anonym sa...

Vi sjunger stämsång (såklart...inte kan man väl nöja sig med mindre inte...)och klappar takten för att värdena ska bli ännu bättre framöver!!!

Anonym sa...

HÄRLIGT ATT HÖRA,EN SKÖN LÄTTNAD, JAG KAN SJUNGA HELA KVÄLLEN, JAG HAR SAMMA RÖST KAPACITET SOM DIG, SÅ DU VET HUR DET LÅTER, HÄLSNINGAR JONAS LINDA MOA FILIP

Anonym sa...

Det här har vi väntat på... CRP:t neråt med rasande fart!och from NUUUUU... vita blodkroppar uppåt!!!
Läser om Er varje dag och håller alla tummar och tår såååå hååårt...
Kramar Heléne & Janne

Anonym sa...

Abrakadabra simsalabim vita blodkroppar visa er! Kram M&T

Anonym sa...

Vi stemmer i kampsangen her fra Norge. Så godt å se at verdiene endelig går den riktige veien. Vi følger med på deres kamp, og krysser fingre og poter for dere! Dere imponerer stadig, og deres daglige blogg gir perspektiv på livet for oss alle. Lykke til videre! Hilsen Clyde, Rikke og Line, Jessheim, Norge.

Anonym sa...

Hade inte möjlighet att läsa här under gårdagen så kikade in här nu och fick glada nyheter. BRA!
Håller fortsatt tummarna.
/Linn i Haparanda

Anonym sa...

Tomtevisan

Hej hå, hej hå,
de vita nu Arnold få.

Himla vitsig man blir en tordagkväll efter lite rödtjut!

Stor prisrosett till Sefan för en strålande "dikt"

kramar Monica

Anonym sa...

Hej hej hurra
det här var jättebra.
Hoppas det fortsätter i samma takt.
CRP't kan till 10 falla,
och lämna plats för de vita alla.

Många kramar och styrka, kraft och mod skickar vi till Er två.

Oss i G-stad

Anonym sa...

Men vad underbart att höra!! Självklart visste jag att CRP:t sjunkit, vad skulle den annars göra ;)

Haaaakuna matata, vita blodkroppar är braaa, hakuna matata, vita gör att man mår braaaa!