torsdag 24 januari 2008

Bonus dag + 8

(ordinarie dag + 8 inlägg nedan)

Vad underbara ni är som följer oss så hängivet.
Jag känner ett ansvar och en vilja att uppdatera och berätta hur vi har det då jag vet att så många sitter och undrar och oroar.

Det är en hjärtmuskelinflammation som Arnold drabbats av. Smärtan går att hålla under kontroll med smärtstillande men man kan inte ge de mediciner som man vanligtvis skulle ge för att påskynda läkningen pga. Arnolds värden. Det måste alltså självläka vilket kan ta tid.

Nu under kvällen har allmäntillstånder förbättras, om än det kan vara tillfälligt. Vi har suttit och sett handbollen *spännande värre*, Arnold har ätit och känt sig riktigt ok. Härligt!

Ytterligare en positiv sak som hänt idag är att Arnold förhoppningsvis fått i sig de sista cellgifts-dropparna någonsin. Efter transplantationen har han fått en liten spruta med gifter dag 2, 4 och 8. Detta för att bromsa de nya cellerna lite. Idag kan vi alltså fira och jubla och vinka hejdå till cytostatikan. Inget sorgset avsked direkt.

Ni är underbara!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Usch vad jobbigt ni har det. Hoppas att det värsta är över och att det bara blir bättre och bättre och att det inte blir lika jobbigt som nu fler gånger.
Ni finns i mina tankar hela tiden och jag ser fram emot att få ge Arnold en riktig livekram istället för cyberkramarna som man får skicka nu.
Kram
Anna K

Anonym sa...

Vad skönt att Arnold mår bättre nu :)

Många kramar till er !!

Anonym sa...

Nej. NI är underbara!!! Att NI fixar allt detta med bakslag och dylikt och ändå lyckas hålla humöret uppe, DET är beundransvärt. NI är underbara för att ni tar er igenom det här.

Du har dessutom fattat helt rätt beslut Nina, om att vara där hjärtat säger att du ska vara - tills allt det här tråkiga är över.

Jag är för övrigt så glad över att få läsa dessa rader, om att det nu är hyffsat stabilt och jag gissar att det måste vara oerhört skönt att ni fått veta vad det är (bröstsmärtorna).

Vi gläds också med er för att allt detta ju trots allt betyder att ni nu är ett steg närmare att få åka hem. Ännu en dag har gått och ni har KLARAT det. Det är en seger.

Som sagt, jag beundrar och respekterar er båda oerhört...och det är verkligen inte på skoj jag hävdar att ni är mina idoler. Jag menar varje ord.

Varma kramar från mig, j & e.

Anonym sa...

Hej hej! Va bor ni i för by? Verkar jättemysigt även om jag inte är en skogstjej (fast bott i skogen har jag, umeå dessutom) Tycker den där hunden verkar as cool, jag älskar skoter också haha!

Er berättelse är liknande min Stefans (gooliatt) så det är rätt "kul" att läsa om någon annan i samma situation som jag/vi. Nästan samma i varje fall.

De var ju trist med en sådan hyfsat allvarlig komplikation, men det kommer ju gå bra de där! Första veckorna efter transpl är ju inte kul alltså! Men orkar man igenom den så (antar jag) livet blir sååå mycket skönare *några veckor helvete, ett helt liv i paradis* typ... //Elina (prinsesssurr.wordpress.com)

Anonym sa...

Det var härliga nyheter så här på fredagsmorgonen! Eller ja... Härliga och härliga, han har ju dock hjärtmuskelinflammation. Allmäntillståndet låter ju däremot mycket bättre och det känns ju bara hur bra som helst!

Handbollen var så spännande att jag knappt kunde kolla i slutet. Vilka killar! Kämpar precis som ni :-)

Trevlig helg!
Stor kram från Malena

Anonym sa...

Jag börjar varje morgon med att läsa er blogg. Och varje morgon känns allt annat som känns skit så litet och obetydligt. Tack än en gång för att ni orkar dela med er. Hoppas att det vänder fort och och att det inte blir fler sådana här tunga bakslag!
Stora fredagskramar!

/Cissi

Anonym sa...

Hej Arnold (och Nina)! En tanke som jag använder mig av när det är j-vligt och en situation jag inte kan påverka är this too shall pass. En dag kommer det här att vara del av er historia. Brukar skicka kramar men idag hjälper jag till att vinka bort gifterna istället. Ifall någon pilot ser en kortväxt människa stå ute på gården och hoppa så är det inte för att jag vill ha hjäp jag bara vinkar ;-)/Maria

Anonym sa...

Skönt att det har vänt igen, hoppas ni slipper fler bakslag av den sorten nu. Vi håller tummarna!

Anonym sa...

Hej på er!

Alla förbättringar är av godo, skönt att allmäntillståndet är bättre. Håller tummarna för att det förblir så.
kramar Monica.
PS Bailey har garanterat fått scoterpassionen från som mor DS

Anonym sa...

Hoppas bakslagens tid är förbi och att nya ljusa tider kommer till er i samma takt som det blir vår ute! Fortsätt kämpa tillsammans, trägen vinner heter det ju...

//Christina, Lisa och Emil

Mirjam sa...

Härligt med sista cellgifterna! Hoppas det jobbiga snart vänder! Kram

Anonym sa...

Skönt att Arnold mår bättre nu, hoppas det värsta är över nu!

Kramar till er