onsdag 9 januari 2008

Dag -7

Från den allra första dagen. Den 21 augusti lovade jag Arnold att vi skulle gå igenom detta tillsammans. Vi har inte varit isär en endaste enda dag sedan dess. Vi har setts varje dag. Precis som för vem/vilka som helst så har det självklart tidvis varit påfrestande. Man blir less på varandra. Dock har det känts rätt att följas åt dag för dag. Det gör det fortfarande. Imorgon blir ändå första dagen som vi inte ses alls.

Jag är hemma i Luleå och jobbar två dagar. Får väl se hur det känns och går. För er söderöver som följer oss kan jag informera att avståndet mellan Luleå-Umeå är ca 26 mil, då vi bor drygt 4 mil norr om Luleå blir avståndet för oss mellan hem-Umeå 30 mil.

Just nu sitter jag på övervåningen hemma, hundarna tuggar ben nere i vardagsrummet och jag ska snart slänga mig i soffan och slappa. Känner mig ganska trött, sömnen inatt blev störd vid många tillfällen av sköterskor som springer in och ut och startar, avslutar och byter dropp-påsar. Ska bli skönt att sova i sin egen säng. Men ensamt.

Arnold rapporterar att hans dag varit lugn. Inga stora händelser. Många påsar gift. Vätskeutdrivande då vågen visade på en viktökning på 3 kg på två dagar. Han har sett en del serier och tv. Han hälsar dessutom att maten på sjukan är riktigt bra.

Värden för dagen; HB 87, LPK 1,9, TPK 150, CRP 6.
Må-bra-barometer Arnold; En blank 9:a.
Må-bra-barometer Nina; 9:a här också!

Tack för idag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ni är fantastiska med era 9:or! Hoppas du Nina kan sova gott inatt och samla ny kraft.

Kram till er båda!
/Malena som numera finns på http://bredablick.wordpress.com

Anonym sa...

Hej Arnold och Nina...
Jag har följt er blogg jättelänge men har inte vågat skriva nån kommentar, inte förrän nu. Vi känner ju inte varandra, jag hittade er blogg via en kompis blogg. Men jag måste bara skriva och säga att man blir sååå berörd av Er positivitet och livsglädje. Ni två kommer gå långt i livet...Det är jag övertygad om.

Er kärlek smittar av sig...

Mvh / Ida

Anonym sa...

Håller med Ida er positiva anda smittar. Det blir liksom lite svårare att svära åt "gubbe med keps" i trafiken. I det stora hela är ju sånt peanuts ;-)

emilfan sa...

Jag ska också göra en benmärgstransplantation mot follikulärt lymfom men jag får mina egna som ligger nedfrysta just nu. Jag blev inlagd idag och kommer få cellgifter tom tisdag, på onsdag får jag min benmärg och sedan är det bara att vänta på att få komma hem...
Man måste vara positiv!
http://emilfan.blogg.se