måndag 14 januari 2008

(Bonus dag -2)

Arnold sover fortfarande.
Han har kanske varit vaken totalt en timme idag. Tröttmössa.
Jag ser på idrottsgalan och blir så där töntigt rörd och tårögd av alla fantastiska personer och prestationer.

Jag fick en bok med Puh-tankar i julklapp.
Bläddrade i den och hittade följande;

"Det kanske aldrig händer
- Antag att ett träd föll ned Puh,
just när vi var under det, sa Nasse.
- Antag att det inte gjorde det,
sa Puh efter moget övervägande.
Nasse kände sig lugnad av detta."

Jag känner igen tankesättet. Det är det tankesättet vi anammat.
Vi antar att det kommer att gå bra. Det kanske är dumt. Naivt?
Men visst finns tanken om att det kan gå på det andra sättet också.
Det som vi inte vill tala om. Inte tänka på.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Godkväll,
Nu tittar inte jag på idrottsgalan för jag ser Cityakuten plus att jag tränat. Men om jag hade tittat så hade jag också tjutit. Jag är så lättrörd, speciellt när det gäller sport. Charlotte kallas ryck förra helgen ska vi inte prata om :-)

Det låter tungt nu. Skönt att han kan sova igenom så mycket av dagen. Hoppas han får sova inatt också. Och du också. Sömn är viktigt.

Jag finns på mail och msn om du vill...

Stor kram till er båda!

Anonym sa...

Från Malena kanske jag skulle skriva också :-)

Anonym sa...

Hej på er

Oj mycke bloggande idag.
Håller med Malena, skönt att han kan sova så mycke trots att han inte mår så bra.

Bra att du fått jobba lite och försöka tänka på annat en stund även om det är svårt i den miljön.

Jag har vart ledig idag, sov bort halva dan för det blev ju en rätt sen natt igår..hihi
Städat och gjort såna där måste saker idag...inte så kul men men.
Skulle ju oxå kolla idrottsgalan men jag kunde inte slita mig från min Justin..hehe
Hoppas ni får sova gott i natt.
Kram

Anonym sa...

Arnold pumpas full med gifter
Starkare än det värsta klister.

Så här på upploppets sista dagar
ger han många oroliga magar.

Men då skall ni alla veta
att man efter starkare kille får leta.

Med sin Ninas stöd
skapas en magisk glöd.

Den får saker att brinna
tom cancern att försvinna.

Sedan kommer Arnold vara glad som en fisk
för han kommer vara frisk.

Anonym sa...

Förstår att det måste kännas tungt att se sin älskade ligga där kopplad till alla aparater med slangar och se så sjuk ut. Och sjuk det är han ju också, jättesjuk.
Skickar över lite styrkekramar till både dig och Arnold. Snart så har ni gått genom det värsta och det kan börja vända till det bättre.
~Anita

Anonym sa...

Jag tittade också på Idrottsgalan igår. Tårögt, skall tilläggas. Vilka prestationer! Vilka styrkor! Vilka förmågor! Precis som Arnold. Precis som du, Nina. Just nu är jag förbannad på Idrottsgalan! För att de är friska och.. ni lever i en annan värld, som istället borde uppmärksammas.

Jag förstår dina (era) tankar. Jag tänker dem också. Men jag vägrar tro på dem. Det vore inte verkligt.

Stora kramar.